• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82168
+
-

جزئیات تازه از قطع انگشت نوزاد در شهریار


چند روز پس از قطع انگشت نوزاد تازه به دنیا آمده در بیمارستانی در شهریار، فرماندار این شهر از تعقیب پرستار خاطی خبر می‌دهد. این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد این نوزاد پیش از موعد به دنیا آمده و دچار مشکلات مغزی و قلبی است.
این حادثه چند روز قبل در بیمارستان نور شهریار اتفاق افتاد و ساعتی پس از به دنیا آمدن نوزادی، بر اثر سهل‌انگاری یکی از پرستاران یکی از انگشتان نوزاد با قیچی قطع شد. هرچند جراحان بیمارستان ساعتی بعد از این حادثه انگشت قطع شده را پیوند زدند اما این خبر بازتاب گسترده‌ای داشت.
نورالله طاهری، فرماندار شهریار در این‌باره به ایرنا، گفت: پرستار عامل این حادثه تحت تعقیب قرار دارد و مدیر بیمارستان، دادستانی، فرمانداری و پلیس نیز پیگیر ماجرا هستند. وی درباره جزئیات حادثه گفت: خانواده‌ای که بنا بود صاحب فرزندی شوند به‌علت مشکلاتی که برای نوزاد پیش آمده بود به بیمارستان نور مراجعه کردند و کادر درمانی مجبور شدند با اعلام ختم بارداری، زایمان زودرس را انجام دهند.
وی ادامه داد: والدین نوزاد پس از تولد اصرار داشتند که کودک را نمی‌خواهند و راضی به استفاده از دستگاه برای زنده نگه داشتن او نیستند. با این حال کادر درمانی بیمارستان، نوزاد تازه متولد شده را با وجود مخالفت پدر به دستگاه انتقال دادند اما در نهایت روز جمعه گذشته پدر با رضایت کتبی خواستار خارج کردن نوزاد از دستگاه و انتقال وی به خانه شد.
هنگام خارج کردن نوزاد که مشکلات قلبی و مغزی نیز دارد، قیچی‌ای که دست پرستار بود به نوک انگشت کوچک دست چپ نوزاد اصابت کرد و نیم‌بند از آن قطع شد. طاهری در ادامه گفت: بلافاصله پس از این حادثه، عمل پیوند روی انگشت نوزاد انجام شد و این عمل نیز موفقیت‌آمیز بود اما مشکلات قلبی و مغزی نوزاد همچنان پابرجاست.
در همین حال محمدهادی ناصح، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار نیز مدعی شد که این حادثه سهوی بوده و تلاش‌ها برای مداوای نوزاد ادامه دارد. او گفت: انگشت این نوزاد قطع نشده و تنها اشتباه سهوی پرستار سبب مجروح شدن دست نوزاد شده که توسط تیم جراحان پلاستیک انگشت نوزاد ترمیم شده است. با این حال پرونده برای بررسی به کمیسیون نظام پزشکی ارجاع خواهد شد و درصورت احراز تخلف با متخلف برخورد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید