• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82162
+
-

پرداخت اقساطی مهریه برای زوج‌ها


عضو فراکسیون زنان مجلس در مورد مهریه و مجازات‌های جایگزین آن، گفت: دیدگاه قوه قضاییه در مورد افراد معسر (توان مالی کافی نداشته باشد)، عدم‌پرداخت مهریه نیست، بلکه صرفا مهلت دادن و تقسیط مورد تأکید است. فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با فارس با مثبت ارزیابی کردن نشست فراکسیون زنان مجلس با رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: در این جلسه مسائل مربوط به حوزه زنان و دغدغه‌های آنان پیرامون حوزه انتخابیه خود و همچنین در زمینه اشتغال و زمین‌خواری مطرح شد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: همچنین به موضوعاتی از قبیل مهریه و مجازات‌های جایگزین پرداخته شد و رئیس قوه قضاییه توضیحاتی پیرامون این موارد ارائه کرد که البته نسبت به سؤالات خود پاسخ‌های خوبی دریافت کردیم.
وی توضیح داد: در موضوع مهریه رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که مهریه، دینی بر عهده و ذمه زوج است و حتما هم باید پرداخت شود؛ حال اگر زوج توان پرداخت آن را دارد و نمی‌دهد باید مانند هر دین دیگری آن را گرفت و به طلبکار داد اما در جایی که فرد واقعا معسر(ناتوان در پرداخت و تنگدست) است، باید به او مهلت داد که به‌صورت تقسیط پرداخت شود؛ بنابراین در مورد افراد معسر نیز به هیچ‌وجه بحث عدم‌پرداخت مهریه مطرح نیست، بلکه صرفا مهلت دادن و تقسیط مورد تأکید است.
 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: از رئیس قوه قضاییه برای اینکه چنین فرصتی را در اختیار فراکسیون زنان قرار داد، قدردان هستیم و امید است این جلسات تداوم یابد. ابتدای خرداد امسال بود که رئیس قوه قضاییه برای بررسی مجدد پرونده‌های مهریه دستور داد تا پرونده‌های مربوط به مهریه که زوج به زندان رفته است، مجدد بررسی شود. بنابراین قرار شد براساس آنچه در جلسه شورای روسای دادگستری‌های کل کشور تصمیم‌گیری شده و تأکید رئیس قوه قضاییه، قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی دقیق اجرا شود و براساس فتاوای مراجع عظام تقلید پرونده زندانیان مهریه مورد بازنگری قرار گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید