• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82143
+
-

300 هکتار گلخانه جدید در بوشهر ایجاد می‌شود

300 هکتار گلخانه جدید در بوشهر ایجاد می‌شود

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که توسعه طرح‌های گلخانه‌ای منوط به صدور مجوز طرح‌های آب‌شیرین‌کن است گفت: اکنون ۷۴ مجوز آب‌شیرین‌کن برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای صادر شده است و ۵۰ مجوز دیگر نیاز به مصوبه  دارد.  به گزارش تسنیم، «خسرو عمرانی» در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر یکی از راه‌های تولید و اشتغال در بخش کشاورزی را توسعه گلخانه‌ها دانست و اظهار کرد: در این زمینه، تاکنون 7/343 هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر اجرا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که امسال در 300 هکتار گلخانه جدید در استان بوشهر ایجاد می‌شود افزود: در 6 ماه امسال، 7/41 هکتار اجرا شده است که پرداخت تسهیلات کم‌بهره در اولویت اجرای این طرح‌ها قرار دارد. معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر توسعه کشت گلخانه‌ای را یک اولویت مهم در استان دانست و تصریح کرد: برای توسعه طرح‌های کشاورزی اجرای تولید محصولات کشاورزی از طریق کشت گلخانه‌ای مورد توجه قرار دارد، چراکه تنها راه تولید محصول در سال‌های کم‌آبی اجرای گلخانه است.

وی از اجرای 103 هکتار کشت گلخانه در استان بوشهر در سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تولیدات گلخانه‌های استان بوشهر به گوجه‌فرنگی و انواع نشا، محصولات سبزی و صیفی و خیار درختی است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان دانست و گفت: با توجه به نبود آب کافی چاه کشاورزی، برای تامین آب کشت‌های گلخانه‌ای نیاز به استقرار دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید