• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82101
+
-

بخشودگی جریمه‌های مالیاتی تا ۳۰ مهرماه

جریمه‌های قابل بخشش فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان، در صورتی که بدهی‌ مالیاتی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند، ۱۰۰درصد بخشوده می‌شود. به گزارش مهر، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: تولیدکنندگانی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند، در صورت داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزاد، از پرداخت مالیات ارزش افزوده و عملکرد معاف می‌شوند. 

«حسن کوماسی» افزود: البته این معافیت مشروط به انجام تکالیف مانند سایر مشاغل کشور است، یعنی تولیدکنندگان موظف به رعایت قوانین هستند، اما مالیات نمی‌پردازند. وی با اشاره به واگذاری مجوز واردات از سوی پیله‌وران به اشخاص دیگر گفت: اگر برای این کار تدبیر نشود، موجب افزایش بدهی خواهد شد. در واقع باید تدابیری اندیشید که صاحبان اصلی کالا مالیات کامل بپردازند تا پیله‌وران مشکل مالیاتی نداشته باشند. 

کوماسی تاکید کرد: بخشش بدهی تولیدکنندگان از سال‌های قبل با اعمال تصمیمات سران 3 قوه اجرایی خواهد شد. چنانچه بدهکاران مالیاتی تا ۳۰ مهرماه به پرداخت اصل عوارض اقدام کنند، جریمه‌های آنها به طور کامل بخشوده خواهد شد.  این مسئول ادامه داد: در مورد اشخاصی که از کارت بازرگانی دیگران استفاده کرده‌اند، با پرداخت مالیات و بخشش جریمه، مشکلات مربوط به صاحبان کارت بازرگانی رفع خواهد شد. در غیر این صورت، از طریق مراجع قضایی، صاحبان اصلی درآمد شناسایی و وادار به اجرای قانون و تمکین و خاطیان نیز مجرم شناخته خواهند شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید