• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 81977
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZlX8
+
-

۱۵۰ هزار پرنده مهاجر مهمان آذربایجان‌غربی می‌شوند

رئیس اداره حیات وحش: تالاب‌های استان امنیت و شرایط زیستی خوبی برای پرندگان دارند

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان غربی از پیش‌بینی ورود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پرنده مهاجر طی سال جاری به این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، «امید یوسفی» با بیان این‌که ورود پرندگان مهاجر به آذربایجان غربی از اواسط شهریور سال جاری به استان آغاز شده است، اظهار کرد: اولین گروه پرندگان مهاجر ورودی به استان درنا هستند که امسال ورود ۱۵ هزار درنا به استان پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان این‌که آذربایجان غربی در مسیر یکی از 7 کریدور مهم مهاجرت پرندگان دنیا قرار دارد، افزود: تالاب‌های آذربایجان ‌غربی، به دلیل امنیت و شرایطی زیستی خوبی که برای پرندگان دارند، استراحتگاه‌های بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری هستند که هر سال در مسیر پرواز خود وارد آنها می‌شوند. 

یوسفی با اشاره به وجود ۳۰ تالاب دائمی و تعداد زیادی تالاب فصلی و رودخانه‌های خروشان در استان گفت: این ویژگی موجب شده است آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر باشد.  رئیس اداره حیات وحش آذربایجان غربی با اشاره به این‌که این استان محل انشعاب پرندگان در مهاجرت به مناطق مختلف نیز است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزبان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پرنده مهاجر در استان باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید