• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82036
+
-

ساخت سایت آموزش آتش‌نشانی در قم

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر قم از ساخت سایت آموزشی آتش‌نشانی خبر داد و گفت: سایت آموزشی 4 هکتاری آتش‌نشانی قم برای ارتقای سطح آموزشی و فرهنگ‌سازی ایمنی در قم ساخته می‌شود. به گزارش تسنیم، اعضای شورای شهر قم همزمان با روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی مناطق 2 و 6 شهر قم بازدید کردند. 

عضو هیات‌رئیسه شورای شهر قم در این بازدید با بیان این‌که در شهر قم به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد، افزود: در مجموع 24 ایستگاه آتش‌نشانی در قم وجود دارد که نزدیک به استانداردها بوده که بیانگر تلاش و هدف‌گذاری درست مجموعه مدیریت شهری در سال‌های گذشته و هم‌اکنون است. «حسن طلایی» کمبود نیروی انسانی در آتش‌نشانی قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با جذب نیروهای انسانی جدید و کارآزموده در سازمان آتش‌نشانی و تزریق آنان به ایستگاه‌ها، شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات به شهروندان و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت(س) خواهیم بود.  

طلایی با بیان این‌که شورای شهر سعی کرده نگاه ویژه‌ای به آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در قم داشته باشد، یادآور شد: 40 میلیارد تومان بودجه برای سازمان آتش‌نشانی و 10 میلیارد تومان کمک شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های آتش‌نشانی در قم پیش‌بینی‌شده است. 


قم به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حال حاضر به ازای هر ۵۰ هزار نفر از شهروندان یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال در این شهر مشغول کار است، اما بازهم دغدغه داریم و به دنبال ساخت ایستگاه‌های بیشتر آتش‌نشانی در سطح شهر قم هستیم. «حمید کریمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با انجام اقدامات لازم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی درقم را به استانداردهای مورد نظر رسانده و هم‌اکنون ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر مستقر است. 

وی اضافه کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) طراحی یک ایستگاه مادر با دفتر مدیریت و حتی باند پروازی بالگرد در حال انجام بوده و تملک آن صورت گرفته است که کلنگ‌زنی آن نیز در سال جاری انجام خواهد شد تا بتوانیم یک ایستگاه با استانداردهای مطلوب در این منطقه شهر داشته باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید