• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82033
+
-

مشارکت ۱۲ واحد مدرن برای ارتقای مهارت‌های کشاورزی

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: ‌۱۲ واحد مدرن کشاورزی، ‌دام‌پروری و صنایع غذایی قم برای ارتقای مهارت‌ها و سطح علمی کشاورزان استان مشارکت دارند. 

«مجید پهلوانی» درگفت‌و‌گو با ایرنا افزود: آموزش‌های مهارتی برای بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی، مدرن‌سازی بخش‌های تولیدی، ‌اشتغال فارغ‌التحصیلان و همچنین ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دام‌پروری در دستور کار این سازمان است. 
وی با بیان این‌که آموزش‌های مهارت‌آموزی در بخش دامداری و کشاورزی در 3 بُعد مختلف در استان در حال اجراست، ‌ادامه داد: استفاده از تجربیات و روش‌های ارتقای بهره‌وری واحدهای مدرن استان، آموزش‌های مشاغل کوچک و خانگی به‌ویژه مشاغل روستایی و همچنین بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی از جمله سرفصل‌های مهم مهارت‌آموزی استان در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است. 

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم با اشاره به فعالیت واحدهای مدرن و صنعتی کشاورزی در این استان اظهار کرد: استان قم دارای واحدهای تولید مدرن در بخش‌های کشاورزی، ‌دام‌پروری و صنایع غذایی است که از ظرفیت ین واحدها برای ارتقای مهارت‌های سایر واحدهای تولیدی استان استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ مرکز مدرن و صنعتی استان در رشته‌های گلخانه، ‌مرغداری، پرورش ماهیان زینتی، پرورش شتر و پرورش گاو شیری برای ارتقای سطح مهارتی، بهینه‌سازی واحدهای کشاورزی، آشنایی با آخرین فناوری‌های موجود در این حوزه و همچنین روش‌های ارتقای بهره‌وری با این سازمان همکاری می‌کنند. 
پهلوانی با اشاره به وجود ظرفیت‌های کشاورزی و تولیدی استان گفت: آموزش مشاغل کوچک و خانگی در بخش فرآوری‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، ‌تولید قارچ، زعفران و همچنین گاوداری و پرورش گوسفند از جمله موضوعاتی است که در 3 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید