• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81656
+
-

تسهیل‌گری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی


آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی سه‌روزه تسهیل‌گری ویژه 14دفتر توسعه محله‌ای، موضوع تفاهمنامه سه‌جانبه فی‌مابین سازمان امور اجتماعی کشور، استانداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش شهرنوشت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 10سال از شکل‌گیری رویکرد تسهیل‌گری در نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران می‌گذرد، ابراز خرسندی کرد که رویکرد تسهیل‌گری در مقیاس ملی نیز به رسمیت شناخته شده و با همکاری وزارت کشور در سایر استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
علی اکبری گفت: «مفهوم، چارچوب، فرایند و ابعاد مختلف تسهیل‌گری محدود به یک مسئله خاص یا یک دستگاه یا سازمان مشخص نیست و کلیه دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف و مأموریت‌هایی که دارند می‌توانند برای حل مسائل و مشکلات، از این رویکرد بهره بگیرند». او با اشاره به اینکه حدود 2سال پیش این سؤال در وزارت کشور شکل گرفت که کارآمدترین راهکار برای حل مسائل و مشکلات در سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای مختلف کشور چیست؟ ادامه داد: «پس از بررسی موضوعات و تجارب مختلف، این نتیجه حاصل شد که استقرار در محله‌ها، برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با ساکنان محله، توجه به ظرفیت‌ها، ویژگی‌ها و نیازهای اجتماعات محلی مبتنی بر هم‌افزایی توان تمامی کنشگران، دخیلان و دست‌اندرکاران، بهترین راهکار خواهد بود».‌ او با بیان اینکه آنچه مفهوم آموزش را در حوزه تسهیل‌گری می‌سازد، ارتباط متقابل، گفت‌وگو و انتقال دانش و تجربیاتی است که از هر دو طرف شکل می‌گیرد، بر ضرورت ارتباط میان گروه‌های مختلف در فرایند تسهیل‌گری تأکید کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید