• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81649
+
-

مروری بر گزارش‌های همشهری که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است

متروی تهران، تعلیق جودوی ایران و ‌مدرسه‌های به گل نشسته لرستان

متروی تهران، تعلیق جودوی ایران و ‌مدرسه‌های به گل نشسته لرستان


فواد  بدری ـ خبر‌نگار

شبکه‌های اجتماعی درهفته‌های اخیر پر بود از خبرهای داغ سیاسی، بین‌المللی و قضایی که هرکدام جای بحث فراوان داشت و دارد. در این میان روزنامه همشهری هم در این گعده‌های خبری دست پُری داشت و گزارش‌ها و مصاحبه‌های منتشر‌شده‌اش در شبکه‌های مجازی و از سوی رسانه‌های دیگر مورد توجه قرار گرفتند.


تعلیق جودو  روی تاتامی
سعید مولایی، جودوکار ایرانی، یکی از چهره‌های ورزشی کشور بود که در یک‌ماه گذشته به‌دلیل حضورش در رقابت‌های توکیو و حواشی پیش‌آمده مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. وی در مصاحبه‌هایی که با برخی شبکه‌های خبری خارجی انجام داد، اعلام کرد که نمی‌تواند به‌عنوان عضو تیم ملی جودوی ایران در مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی مسابقه بدهد. البته خروج وی از اردوی تیم ملی و سخنان برخی مسئولان تیم و ورزش کشور نیز نکات دیگری از این ماجرا را مشخص کرد. در نهایت اینکه فدراسیون جهانی جودو، تیم ملی جودوی ایران را تعلیق کرد. این خبری بود که روزنامه همشهری آن‌را به‌طور رسمی اعلام کرد و ساعتی از انتشار آن در روزنامه نگذشته بود که فدراسیون جودوی جهانی در حساب توییتر خود خبر تعلیق ایران را تأیید کرد. در همین رابطه هم آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی ایران، گفت: «تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه و سناریویی از پیش تعیین‌شده بود و متأسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد. برای حل این موضوع دیپلماسی خودمان را با هماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهیم داشت». خبر و گزارش این موضوع حدود 150هزار بار به نقل از همشهری در فضای مجازی دیده شد.


مدرسه‌های به گِل نشسته لرستان
گزارش دیگر روزنامه همشهری مربوط به سوژه مدرسه‌های به گِل نشسته بعد از سیل در استان لرستان بود. سیل ویرانگری که اوایل امسال استان‌های غربی کشور را درنوردید، در کنار خانه و کاشانه مردم این استان‌ها، مدارس و زیرساخت‌های آموزشی را هم به خرابه تبدیل کرد. حجم ویرانی و خسارت‌ها هم به قدری وسیع بود که همچنان مسئولان دولتی و ارگان‌های مختلف در تلاشند تا وضعیت شهرها و روستاها را به قبل از آمدن سیل برگردانند، اما کاستی همچنان به چشم می‌آید. اکنون نیز با شروع‌ ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، موضوع بهسازی مدارس برجسته شده و دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در برخی مدارس باید در میان گل و لایی که بر در و دیوار مدرسه‌شان نشسته سر کلاس حاضر شوند. فهیمه طباطبایی، خبرنگار گروه جامعه همشهری هم 2روز قبل از شروع مدارس سری به این مدارس در استان لرستان زد و با گزارش میدانی خود از مدارس و میزان خسارات وارد شده، توجه بیشتر مسئولان مربوطه را برای حل سریع‌تر این موضوع خواستار شد.


تیری که اروپایی‌ها شلیک کردند
یکی دیگر از مطالب روزنامه همشهری که در چند روز گذشته مورد توجه دیگر رسانه‌ها قرار گرفت و در فضای مجازی بازتاب داشت یادداشت اختصاصی حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بود. وی در این یادداشت درباره بیانیه 3کشور اروپایی در متهم کردن ایران به انفجار در تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان نوشته بود. فلاحت‌پیشه در یادداشت اختصاصی‌ای که برای همشهری نوشت این بیانیه را تیر خلاص اروپایی‌ها به برجام دانست. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: «بیانیه اخیر اروپا در قالب سیاست فشار بر ایران شکل‌گرفته و برای نخستین بار به‌صورت رسمی کشورهای اروپایی با سیاست فشار آمریکا علیه ایران همراهی کردند». این یادداشت که در برخی از کانال‌های خبری بازنشر داده شد حدود 150هزار بازدید کسب کرد.


ده‌ها گام در مترو
گزارش دیگر همشهری درباره توسعه خطوط متروی تهران همراه با اطلاعات جامع در قالب اینفوگرافی در صفحه شهری بود که در کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. این گزارش که با تیتر «ده‌ها گام در مترو» نوشته شده بود به توسعه ایستگاه‌های مترو و ایجاد خطوط جدید پرداخته بود که شهر زیرزمینی تهران را تکمیل‌تر کرده و باعث سهولت در تردد و کاهش حجم ترافیک در خیابان‌ها خواهد شد. این ساخت‌وسازها و تکمیل خطوط هم مربوط به خط‌های 3، 4، 6و 7مترو می‌شود که انتظار می‌رود با تامین اعتبارات لازم هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرند. البته در بازتاب این خبر برخی کانال‌ها و سایت‌های خبری هم بدون اشاره به منبع خبر، اقدام به نشر آن کرده بودند که این کار با اخلاق حرفه‌ای خبررسانی همخوانی نداشت.


 برای پیگیری اخبار و گزارش‌ها و رویدادهای اجتماعی، ما را علاوه بر روزنامه در شبکه‌های اجتماعی به نشانی hamshahrinews@ دنبال کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید