• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81601
+
-

خدمات بیمه‌ای اربعین، ویژه ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح است


مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت گفت: خدمات بیمه‌ای شرکت‌کنندگان در آیین اربعین حسینی تنها به افرادی اختصاص دارد که پیش از سفر به عتبات در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند. به گزارش سازمان حج و زیارت، روز شنبه حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی درخصوص تعهدات شرکت بیمه‌گذار افزود: با توجه به هماهنگی‌های به انجام رسیده شرکت بیمه‌گذار، ارائه‌دهنده خدمات سرپایی، کلینیکی، نقص عضو و فوت خواهد بود.
 وی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح و زیرنظر کمیته ثبت‌نام و اعزام و به‌عهده سازمان حج و زیارت است و در این سامانه موضوع بیمه و خدمات درمانی هلال‌احمر نیز وجود دارد. وی افزود: بیمه یکی از الزاماتی محسوب می‌شود که خدمات قابل توجهی برای بیمه‌شدگان به‌دنبال دارد؛ بنابراین ما نیز توصیه می‌کنیم که تمامی زائران در زمان ثبت‌نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات، هزینه‌های بیمه ۱۵هزار تومان و خدمات درمانی ۷هزارتومان را واریز کنند.
حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعهدات بیمه افزایش یافته است. وی گفت: بنابراین خدمات بیمه‌ای فقط شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و با گذرنامه معتبر از مرزهای قانونی کشور به عراق عزیمت می‌کنند، محدوده بیمه‌ای هریک از بیمه‌شدگان نیز در مسیرهای زمینی و هوایی معین شده است. وی افزود: معیار محاسبه‌مدت پوشش بیمه‌ای، مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی در مبادی خروجی و ورودی است و طبق تعهدات ذیل، خدمات مناسبی از سوی شرکت بیمه‌گر صورت می‌پذیرد. وی گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی، بستری، بیمارستانی، اعمال جراحی به‌علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف ۲۷۵میلیون ریال معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد بود و پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه‌شدگان نیز تا سقف ۲۷میلیون و ۵۰۰هزار ریال معادل ۲میلیون و ۷۵۰هزار تومان تعیین شده است. رحمانی افزود: پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه‌شدگان به میزان ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۴۰میلیون تومان انجام می‌گیرد.
 وی به پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: پرداخت غرامت ناشی از فوت بر اثر حوادث نیز به میزان مبلغ ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال معادل ۲۴۰میلیون تومان انجام می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید