• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81472
+
-

مجوز ساخت بندر صیادی پزم تمدید شد

بنادر
مجوز ساخت بندر صیادی پزم تمدید شد

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از موافقت کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تمدید مجوز ساخت بندر صیادی پزم خبر داد. 

«عباس آذرپیکان» در گفت‌وگو با عصر هامون، افزود: در این رابطه مدارک لازم پس از دریافت از سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور در کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان با حضور اعضای کمیته از دیدگاه فنی و مهندسی، مهندسی سواحل، سازه دریایی بررسی و در نهایت با تمدید مجوز ساخت این بندر به مدت یک سال موافقت شد. 

وی افزود: بر اساس بند 22 ماده 3 آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال 1348 مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال 1387مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت‌و‌ساز یا بهره‌برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی جلوگیری کند. 

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب‌های ناشی از ساخت و سازهای غیراصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، تمامی متقاضیان طرح‌های ساحلی اعم از حقیقی و حقوقی موظف هستند قبل از اقدام به ساخت‌و‌ساز نسبت به اخذ مجوزهای لازم از این سازمان اقدام کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بندر صیادی پزم در 10 کیلومتری غرب بندر کنارک در روستای پزم واقع شده و دارای جاذبه‌های گردشگری با آب و هوای گرم و مرطوب، مکان‌های تفریحی، ساحل زیبا، اسکله و کارخانه‌های تن ماهی است که موجب اشتغال‌زایی در این روستا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید