• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81448
+
-

ساخت بزرگ‌ترین پایانه معدنی ایران در تنگه هرمز

عمران
ساخت بزرگ‌ترین پایانه معدنی ایران در تنگه هرمز

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح جزئیاتی از انعقاد قرارداد 50 هزار میلیاردی با بخش خصوصی برای ساخت بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی خبر داد. 

به گزارش ایسنا «اله‌مراد عفیفی‌پور» در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد ساخت بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه مواد معدنی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پایانه به نوعی بزرگ‌ترین ترمینال پیشرفته مواد معدنی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان محسوب می‌شود که با توجه به توانمندی‌های بی‌نظیر ایران در زمینه منابع معدنی صادراتی، زمینه‌ساز رقم خوردن تحولی بزرگ در صنعت و معدن ایران نیز خواهد بود. 

وی افزود: این پایانه مکانیزه مواد معدنی علاوه بر وسعت ساخت‌و‌ساز و مباحث فنی، مهندسی و تجهیزات، به نوعی رکوردی تاریخی در کارنامه سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی محسوب می‌شود و رقم قرارداد آن معادل 2 برابر مجموع رقم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بزرگ‌ترین بندر ایران طی ربع قرن اخیر است. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بیان کرد: با توجه به این‌که بر اساس افق چشم‌انداز 1404 قرار است ایران به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد دست یابد، پایانه جدید با فراهم کردن ظرفیت 50 میلیون تنی (معادل نیمی از ظرفیت فعلی تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر)، عملیات واردات مواد اولیه کارخانه‌های داخلی به‌ویژه در صنعت فولاد و صادرات مواد معدنی تولیدی معادن کشور را پشتیبانی می‌کند. 

عفیفی‌پور بیان کرد: : با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بندری و نفتی، ظرفیت فعلی بندر شهید رجایی به میزان 2 برابر افزایش می‌یابد. 

عفیفی‌پور با بیان این‌که هم در حوزه صادرات و هم در حوزه واردات می‌توان از ظرفیت‌های این پایانه بهره گرفت، تصریح کرد: بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این پایانه متصل خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید