• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81213
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yRRE
+
-

افتتاح خط یک قطار شهری تبریز در زمستان

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اجرای عملیات عمرانی خط یک قطار شهری تبریز طبق زمان‌بندی صورت گرفته خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا 3 ماه آینده قطار به صورت تستی به ایستگاه ۱۸ در شهرک نور برسد. به گزارش ایرنا، «مصطفی مولوی» عنوان کرد: فعالیت در ایستگاه‌های مختلف فاز ۳ خط یک قطار شهری به صورت دو نوبته است و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز تلاش می‌کنیم همه ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال باشد.

مولوی با اشاره به فرایند اخذ اوراق مشارکت اظهار کرد: تخصیص اعتبار به پروژه قطار شهری تبریز به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و تا به امروز از میزان اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده است.

مجری طرح خط یک قطار شهری تبریز و حومه هم از اتمام ریل‌گذاری در مسیر فاز ۳ خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: در طول ماه‌های گذشته نزدیک به ۱۳کیلومتر ریل‌گذاری اجرا شده است.«رضا زایر» ادامه داد: در ایستگاه‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ عملیات خاکبرداری، فونداسیون و سقف اول انجام شده و این ایستگاه‌ها به صورت ایستگاه عبوری آماده عبور قطار هستند.

وی از نصب شبکه بالاسری در ایستگاه‌های فاز ۳ خط یک خبر داد و گفت: شبکه بالاسری به جز ایستگاه ۱۶ نصب شده است و در 3 ماه آینده این شبکه به صورت کامل تکمیل می‌شود. برای تأمین توان نیز پست‌های مورد نیاز خرید و تعدادی نصب شده یا در حال نصب است.این مسئول با اشاره به اهداف پیش رو برای اتمام این پروژه گفت: در 3 ماه آینده به صورت آزمایشی قطار بدون مسافر به ایستگاه ۱۸ می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید