• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81169
+
-

کام شیرین کندوداران خوی

مدیر جهاد کشاورزی خوی :‌ با پایان فصل برداشت، 11 هزار تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شد

شهرستان خوی با بیش از 400 هزار کندوی عسل قطب نخست تولید عسل در کشور است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با پایان فصل برداشت عسل، 11 هزار تن محصول از زنبورستان‌های شهرستان خوی برداشت شد. مدیر جهاد کشاورزی خوی در این باره اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

«علی اصغر امینی» با اشاره به این‌که شهرستان خوی با داشتن 410 هزار کندوی زنبور عسل، قطب نخست تولید این محصول در کشور است بیان کرد: از این تعداد کندو 400 هزار کندو مدرن و بقیه نیز سنتی و بومی هستند. وی افزود: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت شهرستان خوی میزان برداشت عسل از هر کندوی این شهرستان 30 کیلوگرم است که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری 30 درصد بیشتر است.

امینی با بیان این‌که 50 درصد تولید عسل در آذربایجان غربی مربوط به زنبورستان‌های شهرستان خوی است عنوان کرد: سهم این شهرستان در تولید عسل در کشور 5/ 13 درصد است. این مسئول ارزش عسل‌های تولید شده در این شهرستان را در سال جاری، بیش از 1650 میلیارد ریال عنوان کرد. مدیر جهاد کشاورزی خوی به برنامه‌های این مدیریت در سال رونق تولید در بخش زنبورداری هم اشاره کرد و گفت: برای رونق تولید به 800 بهره‌بردار در حوزه زنبورداری و دیگر زمینه‌ها مانند تولید موم، بره و ژل رویال آموزش‌های لازم ارائه شده است. بر اساس این گزارش، در شهرستان خوی بیش از 3 هزار زنبوردار فعالیت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :