• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81146
+
-

بوشهر تا شلمچه با خط ویژه اتوبوس

مدیرکل راهداری استان: این خط ویژه از 10 مهر راه اندازی می‌شود

به منظور ارائه خدمات بهینه به مشتاقان سفر به کربلای معلا و تسهیل تردد زائرین اربعین حسینی خط ویژه بوشهر- شلمچه از 10 مهرماه راه‌اندازی می‌شود. به گزارش ایسنا، مدیر کل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: در اربعین امسال بخش حمل و ‌نقل جاده‌ای تسهیلات ویژه‌ای برای تردد آسان و ایمن مشتاقان به مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در نظر گرفته است که برقراری خط ویژه اتوبوس به مرز شلمچه از 10 مهرماه از جمله این تسهیلات است. 

«سید حمیدرضا علم» اظهار کرد: علاوه بر سرویس‌های دربستی که هم‌اکنون به صورت روزانه به مرز شلمچه انجام می‌شود، 2 دستگاه اتوبوس نیز از 10 مهرماه به صورت ویژه کار جابه‌جایی زائران از بوشهر به مرز شلمچه و بالعکس را بر عهده دارند و همزمان با ایام اربعین هم روزانه تا 65 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت‌های حمل و ‌نقل مسافر برای جابه‌جایی زوار اربعین از استان بوشهر اختصاص خواهد یافت. وی تصریح کرد: با توجه به تجارب سال‌های گذشته، بیشترین ازدحام و تقاضای سفر زائران به مرز شلمچه از 24 تا 29 مهرماه است و بخش حمل و ‌نقل با آماده‌باش کامل و استقرار اتوبوس‌های مورد نیاز آمادگی لازم را برای جابه‌جایی زوار در این ایام دارد. 

مدیر کل راهداری و حمل و ‌نقل جاده‌ای استان با اشاره به استقبال بیشتر مردم برای مشارکت در اربعین سال جاری اضافه کرد: برای مدیریت سفر زائران اربعین حسینی و اعزام به‌موقع اتوبوس به مرز شلمچه امسال هم همانند سال‌های گذشته در ایام اربعین هر گونه سفر دربستی به سایر شهرها جز مرز شلمچه ممنوع می‌شود و در صورت نیاز از ناوگان کمکی نیروهای نظامی استفاده خواهد شد. علم بیان کرد: برای رصد و احصای به‌موقع نیازمندی‌های زائران حسینی در بخش تامین اتوبوس، ستادی در اداره کل راهداری و حمل و ‌نقل جاده‌ای استان و همچنین نمایندگی این اداره کل در مرز شلمچه به صورت لحظه‌ای نیازمندی‌ها را بررسی و اولویت‌بندی می‌کند و در صورت نیاز اقدام به اعزام اتوبوس خواهد کرد. 

وی افزود: با مشارکت بخش حمل و ‌نقل استان در اربعین سال گذشته در مجموع 43هزار و 61 زائر شامل 18 هزار و 512 نفر در سفر رفت و 24 هزار و 549 نفر در برگشت از بوشهر به مرز شلمچه و بالعکس جابه‌جا شدند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تسهیلات جدید در نظر گرفته شده، امسال شاهد اعزام تعداد بیشتری زائر از بوشهر به مراسم اربعین حسینی باشیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید