• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80912
+
-

کرمانشاه؛ 6 ماه بدون هوای آلوده

معاون نظارت و پایش محیط ‌زیست استان با بیان این‌که کرمانشاه در نیمه اول امسال حتی یک روز هم هوای غیراستاندارد نداشت، گفت: امیدواریم پاک بودن هوا در پاییز هم ادامه داشته باشد. به گزارش ایسنا «آذر ولی‌زاده» اظهار کرد: در 6 ماه امسال هیچ روز غبارآلود و غیراستانداردی را برای هوای شهر کرمانشاه نداشتیم؛ نه از نظر داشتن ریزگردها و نه سایر آلاینده‌ها. وی ادامه داد: پاک بودن هوای کرمانشاه دلایل متعددی داشت که یکی از مهم‌ترین آنها مهار کانون‌های برون‌مرزی با اقدامات بین‌المللی بود. 

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان بارش‌های خوب امسال را که باعث شد کانون‌های داخلی هم مهار شود، عامل دیگری برای کاهش آلودگی هوا دانست و عنوان کرد: بارش‌های خوب هم از فرسایش خاک جلوگیری کرد و هم باعث شد با رویش گیاهان خاک استحکام بیشتری داشته باشد و با هر باد بلند نشود. ولی‌زاده یادآور شد: افزایش نظارت بر صنایع آلاینده و خودروهای فرسوده و همچنین ارتقای کیفیت بنزین نیز عوامل دیگری بود که مانع بروز آلایندگی هوا شد. 

وی با بیان این‌که هر سال روزهای غبارآلود را معمولا بیشتر در اوایل بهار و پاییز داریم، تاکید کرد: امیدواریم پاک بودن هوای کرمانشاه در پاییز هم ادامه داشته باشد. 
معاون نظارت و پایش محیط ‌زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم پیش‌بینی بارش‌های به‌موقع پاییز محقق شود که در این صورت مشکل حادی از نظر آلودگی هوا و خصوصا ریزگردها نخواهیم داشت.  ولی‌زاده افزود: البته در ایام پاییز که وزش باد زیاد است، احتمال غبارهای محلی همیشه وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید