• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 9 اسفند 1396
کد مطلب : 8080
+
-

اقتصاد سبز، باعث ساماندهی چالش‌های زیست‌محیطی می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بهبود وضعیت سلامت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در محیط‌های کاری را مستلزم پیگیری مستمر موضوع توسط نهادهای حاکمیتی و آموزش در سطوح مختلف دانست.

به گزارش همشهری، پیروز حناچی که در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) سخن می‌گفت، ضمن انتقاد از نگاه تک ساحتی به موضوعات توسعه‌ای کشور، HSE را نظامی فراگیر و منطقی دانست و گفت: چنین ساختاری به پیوستگی و درهم‌تنیدگی پدیده‌ها توجه ویژه‌ای دارد.

رویکرد تک ساحتی همانگونه که به‌طور مثال در موضوع مدیریت منابع آب کشور نیز مشهود است، خسارات قابل توجهی در پی داشته است؛ چنان که طی سال‌های گذشته تحت‌تأثیر همین رویکرد، تعداد قابل ملاحظه‌ای سد در کشور ساخته شد اما ظرفیت 240میلیارد مترمکعبی مخازن این سدها تا حد قابل ملاحظه‌ای فراتر از حجم آب‌های سطحی کشور است.

حناچی با اشاره به اینکه موضوع سلامت، ایمنی و محیط‌زیست در محیط‌های کاری بخشی از یک تفکر عمومی است که به پایداری در ابعاد مختلف توجه می‌کند، افزود: موضوع HSE در مقام اجرا در قالب پروژه‌هایی تعریف می‌شود که درصورت بذل توجه، می‌توانند تأثیرگذار و مهم باشند.

اقتصاد سبز محور توسعه پایدار است و تا زمانی که این نگاه در کشور حاکم نشود، چالش‌های زیست‌محیطی به قوت خود باقی خواهند ماند. او بر اهمیت پیگیری و تدوین سازوکارهای لازم برای پایش مستمر موضوع سلامت، ایمنی و محیط‌زیست در محیط‌های کاری، آموزش در سطوح مختلف مدیران ارشد، مدیران میانی و عوامل اجرایی تأکید کرد و آن‌را یکی از متغیرهای مهم در بهبود وضعیت موجود دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید