• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80776
+
-

۱۰ درصد ثبت نام کنندگان سامانه اربعین خوزستانی هستند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح (اربعین حسینی) ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ درصد این تعداد خوزستانی‌ها هستند. «ناصر حویزاوی» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات سامانه سماح، مثل سال‌های گذشته، خوزستان دومین استان کشور در زمینه استقبال و ثبت‌نام برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که خوزستانی‌ها اهمیت کار را متوجه شده و به اطلاعیه‌های ستاد اربعین حسینی توجه می‌کنند. حویزاوی گفت: با توجه به لغو روادید میان ایران و عراق، مراسم اربعین امسال خاص و متفاوت است. اما لغو روادید هرگز به معنای لغو گذرنامه نیست و زائران اربعین حسینی برای سفر به عراق حتما باید گذرنامه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: توصیه اکید به زائران اربعین حسینی، ثبت‌نام در سامانه سماح است چون پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان یک حرکت بزرگ و بین‌المللی به مدیریت جمعیتی نیاز دارد. وی بیان کرد: ثبت‌نام زائران در سامانه سماح کمک به مسئولان کشور برای رصد، مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور تسهیل سفر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی است.

حویزاوی افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح تا اربعین ادامه دارد و این سامانه تا چند روز مانده به اربعین باز است. این مسئول گفت: زائران اربعین در برگشت، پس از ورود از طریق مرزها، می‌توانند از 3 مسیر به استان‌های خود برگردند. دستورالعمل ترافیکی مرتبط با این بخشنامه ابلاغ شده که طبق آن به دلیل مدیریت و جلوگیری از تراکم جمعیت و ترافیک زائران با اتوبوس و قطار از طریق مرز مهران به اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل می‌شوند. مدیرکل حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: جدول زمان‌بندی سال‌های گذشته نشان می‌دهد که میزان جمعیت زائران امسال به دلیل حذف ویزا بیش از 2 برابر بیشتر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید