• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80770
+
-

۱۲۶۰ دانش‌آموز به چرخه آموزش بازمی‌گردند

خبر
۱۲۶۰ دانش‌آموز به چرخه آموزش بازمی‌گردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از بازگشت ۱۲۶۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش با اجرای طرح مقابله با بی‌سوادی در استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «ولی‌الله حیاتی» اظهار کرد: به دستور استاندار خراسان شمالی، طرح مقابله با بی‌سوادی در یک برنامه زمان‌بندی دوساله از 3 جهت در دستور کار استان قرار گرفته است. وی ادامه داد: این طرح در 3 بخش اجرا می‌شود. در بخش اول، همه شش‌ساله‌ها به کلاس درس می‌روند و با همکاری همه نهادها دانش‌آموزی از تحصیل محروم نمی‌ماند. همچنین در این مرحله، 1۲۶۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی به چرخه تعلیم و تربیت بازمی‌گردند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح مصمم به بازگشت بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه به چرخه علم‌آموزی هستیم. در مرحله سوم بدون توجه به سن و جنسیت همه افراد بی‌سواد استان در سامانه مربوطه ثبت‌نام می‌کنند و برنامه عملیاتی سوادآموزی آنان آغاز می‌شود. حیاتی با بیان این‌که امسال طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش توسط دولت اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در خراسان شمالی در مدارس ستادی تشکیل می‌شود. در این ستاد، دانش‌آموختگان تخصصی حوزه اجتماعی حضور خواهند داشت و آسیب‌های اجتماعی هر مدرسه را شناسایی می‌کنند و برنامه ویژه در هر آموزشگاه برای مقابله و مبارزه با این آسیب‌ها اجرا می‌شود. 

وی توضیح داد: یکی از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه اعتیاد است که استان از سال گذشته با اجرای طرح جامع مقابله با مواد مخدر از رتبه 6 به ۱۲ کشوری رسیده است. همچنین طرح ویژه پاکسازی محیط‌های بیرونی مدارس توسط نیروی انتظامی در دستور کار قرار دارد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ مهر سال جاری در بجنورد یادآور شد: مدیران آموزش و پرورش برنامه‌‌ریزی لازم را برای هدایت دانش‌آموزان به این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار خود دارند، چراکه امروز تنها راه مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها مطالعه و علم‌آموزی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید