• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80765
+
-

250 کلاس کانکسی در استان برچیده شد

استاندار خوزستان گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۵۰ کلاس کانکسی را جمع‌آوری کردیم و همچنین افتتاح ۸۶۰ کلاس درس جدید را خواهیم داشت. به گزارش فارس، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: با توجه به اهیمت تعلیم و تربیت، در این سال‌ها بحث آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی قرار گرفت و  بودجه‌ای که به این بخش اختصاص داده شد، افزایش زیادی داشت. 

رئیس اداره نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آبادان و خرمشهر نیز اظهار داشت: روستای عراضه بخش اروندکنار تنها روستای آبادان بود که مدرسه کانکسی داشت که با افتتاح مدرسه یک‌کلاسه «۱۵ خرداد» تمام مدارس کانکسی در این شهرستان برچیده شده است. فرشاد محمدزاده گفت: برای ساخت و تجهیز این مدرسه یک‌کلاسه به مساحت ۴۰ مترمربع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید یک واحد آموزشی دوکلاسه مشارکتی با بانک ملی به مساحت ۱۱۰ متر مربع با اعتبار 3 میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تحویل آموزش و پرورش آبادان شد. محمدزاده همچنین به احداث ۶ باب سرویس بهداشتی در ۶ واحد آموزشی در شهرستان آبادان با اعتبار 4 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: این سرویس ها در 3 واحد آموزشی در آبادان و 3 واحد آموزشی اروندکنار ساخته شده‌اند.

وی گفت: به منظور آماده سازی واحدهای آموزشی در شهرستان آبادان، عملیات زیرسازی و آسفالت و ایزوگام در ۳۴ مدرسه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد. به گفته این مسئول، با آغاز سال جدید تحصیلی ۶۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز آبادانی در ۳۶۱ واحد آموزشی شامل 1858 کلاس درس مشغول تحصیل شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید