• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80712
+
-

تولید سالانه ۱۹۲تن عسل در سنندج

مدیر جهاد کشاورزی سنندج گفت: سال گذشته ۱۹۲ تن عسل طبیعی توسط زنبورداران این شهرستان تولید شد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان «دادور سهرابی» از آغاز سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان از ششم تا ۱۹ مهرماه خبر داد ‌و اظهار کرد: عسل و فراورده‌های آن بعد از توت‌فرنگی دومین محصول در سنندج است.

وی افزود: امسال با همکاری 4 مرکز خدمات بخش سیروان، شویشه، حسین‌آباد و حومه با تعداد بیشتری از کارشناسان پهنه آمارگیری‌های کلنی‌های زنبور عسل انجام خواهد شد. مدیر جهاد کشاورزی سنندج در ادامه به زحمات زنبورداران و فعالیت‌های شبانه‌روزی آنان در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: امروزه پرورش زنبور عسل مانند گذشته تنها با هدف برداشت عسل صورت نمی‌گیرد، چراکه با استفاده از فناوری و دانش نوین و تلاش زنبورداران و راهنمایی‌های کارشناسان، محصولات عمده‌ای چون بره موم و بسیاری از محصولات دیگر از زنبور تولید می‌شود که بهره‌برداری از این موجود مفیددار بسیار باصرفه‌تر ساخته است.

سهرابی در ادامه یادآور شد: سال گذشته در سنندج از ۳۸ هزار و ۸۳۳ کلنی زنبور عسل، ۸۱۱ کلنی بومی و ۳۸ هزار و ۲۲ کلنی مدرن، ۱۹۲ تن عسل برداشت شد. وی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال عسل بیشتری برداشت شود که آمار کامل آن تا ۲۰ مهرماه و بعد از سرشماری اعلام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید