• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80710
+
-

کاهش تصادفات درون‌شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: در 5 ماه امسال میزان تصادفات درون‌شهری در استان نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.  به گزارش ایسنا، سرهنگ «برزو مرادی» اظهار کرد: میزان تصادف درون‌شهری منجر به فوت در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت. وی با بیان این‌که ماهانه بیش از ۵۰۰ خودرو به چرخه ترافیک استان اضافه می‌شود، افزود: کاهش تصادفات، بیانگر ارتقای فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان است.

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به این‌که رانندگانی که تقاضای مساعدت و کاهش جریمه داشتند، نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافتند، یادآور شد: به دنبال کاهش حضور پلیس در معابر و کنترل هوشمند ترافیک در استان هستیم.  سرهنگ مرادی عدم رعایت حق تقدم را بیشترین دلیل تصادفات رانندگی درون‌شهری در استان اعلام و اظهار کرد: این استان ظرفیت بالایی برای ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور دارد و باید رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در این حوزه گام بردارند.  وی از افتتاح مانیتورینگ پلیس راهور در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: رویکرد ما اعمال قانون نیست بلکه هدف فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به این‌که سیستم دست‌افزار در اختیار ماموران پلیس راهور قرار می‌گیرد، اضافه کرد: با استفاده از این سیستم، عملکرد ماموران کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرهنگ مرادی به استفاده از شیشه دودی در خودرو توسط برخی رانندگان اشاره کرد و افزود: در صورتی که اشخاص از 3 متری قابل رویت نباشند، این رانندگان جریمه می‌شوند.  وی به جریمه خودروهایی که بانوان در آنها حجاب را رعایت نمی‌کنند، اشاره کرد و گفت: این خودروها بدون این‌که متوقف شوند، به صورت پیامکی جریمه برای آنان ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهور کردستان از تلاش پلیس برای ارتقای فرهنگ ترافیک در استان خبر داد و اضافه کرد: هر سال از ابتدای سال تحصیلی، در مدارس به صورت مستمر، قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. در حال حاضر ۳۰۰ هزار دستگاه وسلیه نقلیه و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کردستان وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید