• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80709
+
-

وجود ۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ۶ هزار و ۲۷۳ حلقه چاه در مناطق مختلف این استان به صورت غیرمجاز حفر شده و آب آن از منابع زیرزمینی مورد مصارف کشاورزی قرار می‌گیرد. 

«عرفان مومن‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۱۳ حلقه چاه برای تامین آب مصارف کشاورزی در این استان مجوز و پروانه بهره‌برداری دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۷۹ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی و مسدود شده که اغلب آنها در مناطق شرقی استان قرار داشتند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان مقدار برداشت آب از چاه‌های مجاز برای مصارف کشاورزی را ۳۱۹ میلیون و ۳۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: سالانه ۶۱ میلیون و ۶۲ هزار مترمکعب آب به صورت غیرمجاز برای مصرف کشاورزی از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود.  

مومن‌پور یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در سطح استان تا پایان سال جاری، چاه‌های غیرمجاز بیشتری شناسایی و مسدود خواهد شد و با حفرکنندگان چاه غیرمجاز نیز برابر قانون برخورد می‌شود.  وی با اشاره به این‌که اغلب چاه‌های حفر شده در دشت‌های شرقی استان (قروه، دهگلان و چاردولی) قرار دارند، گفت: اکنون بیش از 7 هزار حلقه چاه غیرمجاز در این استان در بخش‌های کشاورزی و صنعت شناسایی شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید