• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80591
+
-

مهم‌ترین ویژگی‌های آپدیت جدید آیفون

ارائه رسمی iOS13 از چند روز قبل شروع شده است. اما این نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های آیفون چه خصوصیاتی دارد؟

سیستم‌عامل
مهم‌ترین ویژگی‌های آپدیت جدید آیفون

سرانجام iOS13 در دسترس همگان قرار گرفت. سیستم‌عامل جدید تلفن‌همراه که در آیفون‌های 6s به بالاتر کارایی دارد، با ویژگی جدید Sign in with Apple (ورود با اپل) برای برنامه‌ها و همچنین برخی به‌روزرسانی‌های بزرگ در اپلیکیشن همواره درحال بهبود سلامت، حفظ بیشتر حریم خصوصی را در دستور کار خود قرار داده است. اپل در زمینه عملکرد هم پیشرفت‌هایی در این سیستم‌عامل ارائه کرده است. Face ID اکنون 30درصد سریع‌تر از قبل شده است. نکته جالب‌توجه دیگر در iOS13 سرعت بازشدن اپلیکیشن‌هاست که به 2برابر نسخه‌ قبلی رسیده است. به‌طور کلی می‌توان امکانات این iOS جدید را در چند بخش بیان کرد و آن را مورد بررسی قرار داد.

وضعیت تاریک، اجتناب‌ناپذیر
ظاهرا یکی از اجتناب‌ناپذیرترین مواردی که در به‌روزرسانی iOS نمی‌شود نادیده گرفت، مدل حالت وضعیت تاریک
 (Dark Mode) است. این حالت باتوجه به استفاده از نور کمتر، تأثیر ویژه‌ای در کاهش مصرف باتری دارد، ضمن اینکه حالت صفحه تاریک، برای بینایی چشم هم بهتر است؛ البته در این خصوص باید گفت که هنوز فرضیه‌اش به‌درستی به اثبات نرسیده است. حالت صفحه تاریک در iOS شامل صفحه قفل، تصویر زمینه، ویجت‌ها، اخبار اپل، تقویم، یادداشت‌ها، پیامک‌ها، موسیقی، نقشه‌ها و عکس‌ها (از جمله صفحه اشتراک) می‌شود. در عین حال شما می‌توانید این حالت را غیرفعال بکنید و به آسانی به همان حالت قدیمی برگردید.

بازسازی اپلیکیشن نقشه‌
به گزارش همشهری، برنامه نقشه‌ اپل با جمع‌آوری داده‌های زمینی و هوایی برای سراسر آمریکا طراحی شده است. اما در نقشه جدید خارج از مرزهای آمریکا نیز درنظر گرفته شده و تا پایان سال2019 میلادی، این نقشه‌ها، شامل تمام دنیا می‌شود. یک دکمه جدید، به شما این امکان را می‌دهد که نمای خیابان‌ها را مانند یک دوربین شکاری و به‌صورت سه‌بعدی نگاه کنید. همچنین اپل موارد مورد علاقه را نیز برای ذخیره عکس در مکان‌ها روی نقشه اضافه کرده است.

 پیشرفت Siri
پس از اینکه دستیار صوتی اپل از دستیاران صوتی الکسا و گوگل عقب افتاد، کارشناسان در این خصوص برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام دادند تا این دستیار صوتی با کیفیت بهتری به گوشی‌های شرکت بازگردد. در iOS13، یک صفحه My Shortcut جدید به‌چشم می‌خورد که شامل پیش‌بینی برخی کلمات براساس عادت شماست. اپل می‌گوید اکنون Siri در گفتارهای طولانی‌تر و پیچیده‌تر، بسیار طبیعی‌تر عمل می‌کند.

 ویرایش بهتر عکس و فیلم
ویرایش عکس‌ها و این بار فیلم‌ها هم دارای امکانات جدید برای برجسته‌سازی‌، سایه‌ها، کنتراست، تقویت خودکار و غیره است. اصل داستان به‌روزرسانی اینجاست که این نوع جلوه‌ها برای ویرایش ویدئو هم در دسترس هستند: فیلترها، چرخش، بریدن عکس، کاهش نویز و رنگ. این اپ می‌تواند عکس‌های تکراری را پاک و مجموعه‌ای از عکس‌های روز، ‌ماه و سال شما را با جلوه‌های بصری زیبا ارائه کند.

یادآوری به شکل کاملا نو
برنامه «یادآوری» با بخش‌های جدید بازسازی شده است. برنامه یادآوری دارای بخش‌بندی جدید شده است. همچنین در این اپ، «لیست‌های هوشمند» وجود دارد و اگر شخصی را هنگام یادآوری برچسب‌گذاری کنید، هنگامی که پیام متنی را برای او ارسال می‌کنید، اپلیکیشن به شما می‌گوید که یک کار با او داشته‌اید، آیا می‌خواهید که آن مورد را برای‌تان یادآوری کند یا خیر؟

تغییر در پیامک‌ها، ای‌میل‌ها و یادداشت‌ها
در iMassage به شما اجازه داده می‌شود که برای پروفایل‌تان عکس بگذارید یا از ایموجی و مموجی به‌جای عکس پروفایل استفاده کنید، ضمن اینکه اسم نیز می‌توانید اضافه کنید.
 در بخش ای‌میل‌ها نیز تغییراتی وجود دارد. نامه‌ها دارای کنترل‌های جدید قالب‌بندی متن شده‌اند، ضمن اینکه می‌شود فرستنده یا فرستنده‌هایی را در حالت سکوت گذاشت. در بخش یادداشت نیز شاهد نمای جدید گالری و گزینه «فقط دیدن» هستیم و مدیریت پوشه نیز بهبود بخشیده شده است.

حوزه بهداشت و سلامت اپل
یکی از پیشرفت‌هایی که در iOS13 شاهد آن هستیم، بهبود اپلیکیشن سلامت و دقیق‌تر و کامل‌تر شدن آن است. ارائه نمایش خلاصه نکات برجسته که به‌صورت کاملا خودکار ایجاد می‌شود، یکی از نکات تغییریافته است. این خلاصه وضعیت، به‌عنوان مثال با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده درخصوص ضربان قلب شما، قبل و بعد از تحرکات بدنی تهیه می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که شما اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید با اپ سلامتی به اشتراک بگذارید، مدیریت کنید.

حریم خصوصی
اصل داستان iOS13 را می‌توان بهبود حریم خصوصی آن دانست. حالا این امکان برای شما وجود دارد که موقعیت مکانی خود را فقط یک بار به یک برنامه ارائه کنید. با این کار از دنبال‌کردن دائمی مکان شما در زمان استفاده از برنامه جلوگیری می‌شود. اپل همچنین قابلیت جدیدی با نام Sign in with Apple را راه‌اندازی کرده  که برای ورود به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها در دسترس قرار گرفته است. همچنین کاربران می‌توانند با ورود به بخش FACE ID، بدون افشای اطلاعات، حساب کاربری جدیدی برای یک سرویس بسازند. موضوع دیگر درخصوص حفظ حریم خصوصی در iOS13 این است که حساب‌های اپل قادر خواهند بود به‌صورت خودکار آدرس‌های ای‌میل جدید و خصوصی بین برنامه‌ای بسازند که اطلاعات آن به ای‌میل اصلی شما نیز ارسال خواهد شد. با این کار از دسترسی اپ‌ها به ای‌میل شما و ارسال هرزنامه جلوگیری می‌شود.





نهایت بازی
برای آنهایی که عشق بازی دارند، اپل راهکار جدیدی ارائه داده است. در کنار عرضه iOS13، شرکت اپل، Apple Arcade را نیز رونمایی کرده تا بازی‌دوستان اوج لذت را ببرند و در عوض، هزینه بسیار ناچیزی صرف آن کنند. استفاده از این اپ در‌ ماه نخست رایگان است و از آن پس، مشترک باید ماهانه 99/4دلار بپردازد. بسیاری از رسانه‌ها از این برنامه استقبال کرده‌اند و آن را گام بزرگی در عرصه بازی‌های موبایلی دانسته‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید