• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80585
+
-

آغاز طرح مستحکم‌‌سازی ورودی غار نیر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آغاز عملیات مستحکم‌سازی ورودی غار گلستان در شهرستان نیر خبر داد. به گزارش ایسنا، «نادر فلاحی» گفت: این عملیات با اعتبار 800 میلیون ریال انجام خواهد گرفت که امیدواریم با اتمام آن شاهد رونق حضور بازدیدکنندگان در این منطقه باشیم. همچنین، برای ارائه خدمات مناسب به بازدیدکنندگان و گردشگران از این غار، عملیات نصب چراغ در داخل غار گلستان به طول تقریبی 600 متر آغاز شد. 

وی تاکید کرد: امیدواریم این عملیات تا پایان مهرماه سال جاری تمام شود. فلاحی همچنین از آماده شدن زیرساخت‌های لازم در کمپ گردشگری برزند بعد از ۹ سال کلنگ‌زنی خبر داد و گفت: این محوطه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر‌ مربع و در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده است، اما واگذاری آن برای سرمایه‌گذاری بلاتکلیف مانده بود.

وی بیان کرد: بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه هزینه شده است. فلاحی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه گردشگری طبیعی در گرمی بیان کرد: ایجاد نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی اقامتی و سالن پذیرایی از عمده اقداماتی است که در این منطقه انجام شده است. این مجموعه قابلیت جذب ۳ سرمایه‌گذار در حوزه خدمات گردشگری را دارد و می‌تواند به طور مستقیم برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید