• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80579
+
-

امحای 1590 کیلوگرم گوشت فاسد در اردبیل

مدیر کل دام‌پزشکی استان: با تهدید‌کنندگان بهداشت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشات نمی‌کنیم

مدیر کل دام‌پزشکی استان اردبیل از کشف‌، ضبط و امحای 1590 کیلوگرم گوشت فاسد و غیربهداشتی با هماهنگی مراجع قضایی در اردبیل خبر داد. به گزارش تسنیم، «صادق صالحی» گفت: این محموله به تعداد 9 رأس لاشه گاوی به دلیل حمل و نگهداری بدون رعایت استاندارد و ضوابط بهداشتی دام‌پزشکی دچار فساد و گندیدگی شدید و بوی تعفن بود که با حضور به‌موقع بازرسان بهداشتی دام‌پزشکی از یکی از سردخانه‌های استان کشف و معدوم شد.

وی با تأکید بر این‌که با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشات نمی‌کنیم اظهار کرد: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دام‌پزشکی در تمامی نقاط استان حضور دارند و با تمام توان و به صورت تمام‌وقت برای تأمین امنیت غذایی جامعه و کنترل فرایند تولید، استحصال و توزیع فراورده‌های خام دامی اقدام می‌کنند. این مسئول بیان کرد: نظارت بهداشتی بر این مراکز محدود به مناسبت‌ها و ایام خاصی نیست و در طول سال به طور مستمر انجام می‌شود. در تلاشیم با ساماندهی اکیپ‌های بیشتری روند نظارت را توسعه دهیم.

وی به رسیدگی سریع به گزارش‌های مردمی واصله درباره موارد مشکوک اشاره کرد و گفت: از تک‌تک شهروندان و مصرف‌کنندگان به عنوان ناظران و همیاران دام‌پزشکی انتظار می‌رود به هنگام خرید گوشت، مرغ و سایر فراورده‌های خام دامی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی محصول و ممهور بودن گوشت به مهر بهداشتی دام‌پزشکی توجه کنند و در صورت هر گونه مغایرت مراتب را با شماره تلفن 33394800 گزارش کنند.

صالحی با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی به عنوان پشتوانه بازرسان دام‌پزشکی گفت: رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه بهداشت محصولات دامی در استان لازمه همکاری همه‌جانبه دست‌اندرکاران و متولیان این بخش است که در حال حاضر، این همکاری در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید