• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80545
+
-

ساخت و تکمیل 62 کیلومتر راه روستایی

۶۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان زنجان در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‎های اولویت‌دار روستایی) در دست احداث و تکمیل است. 

به گزارش روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، مدیرکل این اداره گفت: طرح ابرار به منظور سرعت بخشیدن به احداث و تکمیل پروژه‌های عمران جاده‌ای روستاهای کشور آغاز شده است. ۲ هزار کیلومتر راه روستایی کشور با اجرای این طرح تا پایان امسال احداث و یا تکمیل می‌شود. 

عبدالحسین علی‌اکبری اظهار کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاکی (خاکبرداری و خاکریزی تا حد زیر لایه آسفالت)، اجرای زیر اساس ‌(تثبیت با سیمان و یا آهک در صورت نیاز) و اجرای آسفالت حفاظتی سرد یا گرم است که با رعایت مشخصات فنی اجرا می‌شود. 

وی در مورد مسیرهای روستایی مشمول این طرح در استان توضیح داد: ۲۲ کیلومتر راه روستایی شهرستان زنجان شامل راه‌های روستایی دالکی، آقکند، مرصع و کج‌کلاه، 3 کیلومتر راه روستایی کله‌خانه در شهرستان ابهر، 3 کیلومتر راه روستایی اسلام‌آباد به اینجلین در شهرستان خرمدره و 5 کیلومتر راه روستایی سبزدرق به قینرجه در شهرستان سلطانیه در این طرح قرار دارد. 

مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان افزود: این طرح 7 کیلومتر راه روستایی در شهرستان ماهنشان در جاده دندی ـ نصیرآباد و تات قشلاق، چهار و نیم کیلومتر مسیر روستایی سعیدآباد در شهرستان خدابنده، 8 کیلومتر راه روستایی سرخ‌آباد ـ پازوکی در شهرستان طارم و ۹ کیلومتر راه روستایی در شهرستان ایجرود شامل محور حاجی قشلاق و سفیدکمر ـ قنبرلک از دیگر مسیرهای این بخش را شامل می‌شود. 

علی‌اکبری با اشاره به این‌که این طرح از جمله برنامه‌های مورد تأکید و مهم وزارت راه و شهرسازی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن را اجرا می‌کند، گفت: تامین اعتبار این طرح از محل اعتبارات ملی و استانی است و اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار فاقد راه آسفالته است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید