• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80521
+
-

راه‌اندازی سامانه گزارش تخلفات سرویس‌ مدارس

سرپرست پلیس راهور گیلان از راه‌اندازی سامانه سپند ویژه گزارش تخلف سرویس‌های مدارس به‎صورت سراسری در کشور و گیلان خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ «امیر طالبی» گفت: پلیس با سرویس مدارسی که بیش از ظرفیت مجاز مندرج در کارت مشخصات خودرو دانش‌آموز سوار کنند به شدت برخورد می‌کند. وی اقدام برخی رانندگان و سرویس‌های مدارس برای سوار کردن چندین دانش‌آموز در صندلی جلوی خودرو را عملی بسیار خطرناک و خلاف مقررات دانست و عنوان کرد: با توجه به مخاطرات بسیار زیادی که این عمل به دنبال دارد، پلیس برخورد با چنین خودروهایی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است. 

سرپرست پلیس راهور گیلان تصریح کرد: اخیرا پلیس راهور گیلان کلاس‌های آموزشی خاصی را برای رانندگان سرویس‌ مدارس برگزار کرد و در پایان این دوره‌ها نیز کارت و برچسب‌های مخصوص برای این خودروها صادر شد. وی گفت: سامانه سپند یا همان سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی، امکانی را فراهم می‌کند تا مردم و شهروندان بتوانند تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس گزارش دهند. سرپرست پلیس راهور گیلان با تأکید بر این‌که سامانه سپند همانند یک خبرگزاری عمل می‌کند و خبرهای مربوط به رانندگان سرویس‌های مدارس را به پلیس، آموزش و پرورش و واحد تاکسیرانی شهرداری منعکس می‌کند، افزود: هر کدام از این دستگاه‌ها پس از دریافت گزارش‌ها با سرویس‌های متخلف برخورد می‌کنند. 

طالبی افزود: در سال تحصیلی گذشته فقط 70 مورد تصادف خسارتی در گیلان اتفاق افتاد که در بخش عمده آن نیز رانندگان سرویس‌های مدارس مقصر نبودند. وی از اجرای مرحله دوم طرح ویژه ترافیکی ویژه ایام بازگشایی مدارس از یکم تا دهم مهرماه سخن گفت و افزود: در مدت این 10 روز با توجه به این‌که دانش‌آموزان هنوز با سرویس خود آشنا نیستند و خانواده‌ها آنان را به مدرسه می‌رسانند، پلیس برای تسهیل در عبور و مرور در معابر منتهی به مدارس حضور پیدا می‌کند. 

سرپرست پلیس راهور گیلان ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در مدت یادشده با هدف تردد ایمن و عدم بروز هرگونه مشکل ترافیکی، عملکرد سرویس‌های مدارس و تردد دانش‌آموزان را به صورت مستمر زیر نظر دارد. طالبی بیان کرد: از آن‌جا که کودکان آموزه‌های رانندگی را از بزرگ‌ترهای خود یاد می‌گیرند، از رانندگان انتظار داریم در حضور کودکان و در مقابل دیدگان آنان از ارتکاب به تخلفات رانندگی جداً خودداری کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید