• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80507
+
-

نام‌نویسی زائران اربعین از 12 هزار نفر گذشت

مدیر کل حج و زیارت استان مرکزی گفت: از ابتدای نام‌نویسی ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تا پایان شهریور در استان مرکزی، تعداد ثبت‌ نام کنندگان از مرز 12 هزار نفر عبور کرد.

«وحید اسکندری» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که زائران این استان به صورت پراکنده ثبت‌نام می‌کنند و با توجه به این‌که برخی در تهران و سایر نقاط کشور یا بعضا در مرز ایران و عراق به نام‌نویسی اقدام کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود مجموع ثبت‌نام کنندگان در استان و خارج از استان به دو برابر آمار موجود یعنی قریب به 25 هزار نفر رسیده باشد و انتظار می‌رود که درنهایت شاهد رشد 3 برابری آمار زائرانی باشیم که از این استان در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در سال گذشته برای بیش از 60 هزار نفر شهروند استان مرکزی ویزای زیارت اربعین صادر شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد سه برابری این آمار باشیم.

اسکندری در ادامه با یادآوری حذف ویزای اربعین گفت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان بستر نام‌نویسی از زائران از 10 شهریور امسال فعال شده است و زائران می‌توانند با ورود به این سامانه و پرداخت 15 هزار تومان برای هزینه بیمه به عنوان یکی از الزامات ثبت‌نام و نیز مبلغ 7 هزار تومان بابت ارائه خدمات پزشکی که در مجموع 22 هزار تومان است برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: چنانچه زائران بخواهند شخصا به ثبت‌نام اقدام کنند این مبلغ را پرداخت خواهند کرد و در صورت مراجعه به کافی‌نت‌ها برای ثبت‌نام علاوه بر پرداخت مبلغ فوق باید 3 هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند.
اسکندری با تأکید بر این‌که یکی از الزامات برای زائران همراه داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه از زمان خروج از کشور است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، مرز خروجی در نظر گرفته شده برای زائران استان مرکزی، مرز مهران است، اما تردد از سایر مرزها به‌ویژه مرز خسروی که امسال بازگشایی شده بلامانع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید