• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80164
+
-

آب آشامیدنی «خانقاه» سالم است

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بر اساس نمونه‌گیری‌های انجام شده آب روستای خانقاه سالم و شمار بیماران با علائم مسمومیت این روستا در حال کاهش است. به گزارش مهر «امیر کرمی» در مور اخباری در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی روستای خانقاه شهرستان پاوه ناشی از آب شرب اظهار کرد: بر اساس نتایج آخرین نمونه‌های آب روستای خانقاه، آب آشامیدنی این روستا سالم است و مشکل خاصی ندارد.

وی با تاکید بر این‌که به دلیل اهمیت این موضوع چندین جلسه پیگیری برگزار شده است، افزود: به احتمال زیاد علت بروز علائم این بیماران از مشکلات ویروسی رایج یا مصرف محصولات باغی بدون شست‌وشوی آنها بوده است.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شمار افرادی که این علائم را داشته‌اند، رو به کاهش است و تنها یک مورد بستری گزارش شده که ترخیص هم شده است.  کرمی بیان کرد: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل و مدیریت است و سیستم بهداشت و درمان درصدد بررسی مباحث کارشناسی است. 

وی با بیان این‌که نتایج میکروبی نمونه آب روستای خانقاه فاقد مشکل است، افزود: به صورت رایج بیماری اسهال با تغییرت آب و هوایی دیده می‌شود.  کرمی اظهار کرد: اکثر افراد با علائم یکسان مانند دل‌پیچه، باغ‌های انجیر و انگور دارند که علاوه بر مسهل بودن این محصولات امکان مصرف بدون شست‌وشوی این میوه‌ها وجود داشته است.  وی با اعلام این‌که ابتلای یک نفر سبب سرایت بیماری به دیگر افراد خانواده می‌شود، گفت: به صورت میانگین در هر جمعیت از نظر علمی درصدی از مردم در فصول مختلف دچار علام اسهال، دل‌پیچه و دل‌درد می‌شوند و این با توجه به سیستم ایمنی افراد و آب و نوع ماده غذایی مصرفی این از نظر علمی پذیرفته شده است.

کرمی گفت: بر اساس شاخص‌هایی که برای اطمینان از سلامت یا عدم سلامت آب داریم زمانی آب سالم است که ماده گندزدا در آن باشد.  وی افزود: مادامی که کلر داخل آب باشد، حتی اگر فاضلاب هم وارد آن شود، کلر سبب باکتری‌زدایی می‌شود. در مواردی هم برخی ویروس‌ها به غلظت پایین کلر مقاومت نشان می‌دهند، در نتیجه وقتی کلر در آب باقی است، از نظر ابتلا به بیماری‌های باکتریایی نگرانی وجود ندارد.  کرمی با تاکید بر این‌که در نمونه‌گیری انجام‌شده از روستای خانقاه، آب دارای کلر بود، گفت: در نمونه‌های قبلی آب این روستا نیز کلر مشاهده شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید