• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80139
+
-

اخطار فرماندهان

فرمانده ارتش: آمریکایی‌ها پیغام دادند یک نقطه را می‌زنیم، شما هم جواب ندهید تا دعوا تمام شود، پیغام دادیم یکی بزنید 10تا می‌خورید _ فرمانده سپاه: آمادگی ما برای پاسخ به هر تجاوزی قطعی است ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند‌ _ فرمانده هوافضای سپاه: ما بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادی جهان را داریم و این موزه عبرت برای کسانی است که ملت ایران را تهدید می‌کنند‌

اخطار فرماندهان

در آستانه آغاز هفته دفاع‌مقدس 3فرمانده ارشد نظامی کشورمان با تشریح قدرت نظامی ایران نسبت به هرگونه تعدی حداقلی به خاک و مرز کشور هشدار داده‌اند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در حالت درگیری نظامی به‌معنای مصطلح نیستیم ولی در حالت جنگ هستیم، در پاسخ به این سؤال که رئیس‌جمهور روسیه و امیر قطر به ایران پیغام داده بودند که آمریکایی‌ها قصد دارند چند نقطه از ایران را بزنند، گفت: اخیرا آمریکایی‌ها پیغام داده بودند، یک نقطه را می‌زنیم و شما هم جواب ندهید تا دعوا تمام شود! پاسخ دادیم که اگر یکی بزنید، ۱۰تا می‌خورید.

امیر‌سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگوی تلویزیونی در واکنش به تهدیدات اخیر گفته است: ده‌ها نوار مکالمه اخطار به هواپیماها را داریم ازجمله هواپیماهای آمریکایی که همه ثبت شده و موجود است، زمانی اگر لازم شد، می‌توانیم همه را در اختیار رادیو و تلویزیون بگذاریم که اینها را پخش کند و جالب است که شما ببینید که آن کسی که این اخطار را می‌دهد، چه‌کسی است، یک جوان مثلا ۲5، ۲6ساله با درجه ستوانی است که وقتی هواپیما می‌آید، به آن اخطار می‌دهد که به مرز ما نزدیک می‌شوید و چه‌کسی هستید و طرف خودش را چیز دیگری معرفی می‌کند. بلافاصله بدون کوچک‌ترین مکث به آن می‌گوید هواپیمای U2 آمریکایی که از فلان‌جا می‌آیید، به مرز جمهوری اسلامی نزدیک می‌شوی، دور شو! خود این شناخت فوری و استحکام کلام خیلی جالب است، که برای من هم جالب بود و وقتی به آنجا رفتم، آن افسر را تشویق کردم، به‌خاطر استحکام و اراده و عزمی که در کلام این جوان هست، خود همین باعث می‌شود که بگوید ما روی مسیر فلان از مرزهای شما دور می‌شویم.
وی در واکنش به این سؤال که برخی ‌کشورهای منطقه می‌خواهند رزمایش مشترک با رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان برگزار کنند، گفت: بعید می‌دانم صهیونیست‌ها جرأت این کار را داشته باشند. ممکن است به‌صورت نمادین و سمبلیک انجام دهند. مثلا در همین ماجرای ائتلاف گفته بودند ما هستیم ولی اطلاعاتی هستیم! این یعنی ما هم هستیم و اسم ما را در لیست خود بنویسید. بعید می‌دانم جرأت کنند اینجا وارد شوند. خلیج‌فارس خانه ماست. ما به خانه خودمان اجازه نخواهیم داد یک رژیمی مانند رژیم صهیونیستی بخواهد آنجا فعالیتی انجام دهد.

تجاوز محدود؛ محدود باقی نمی‌ماند
از سوی دیگر، فرمانده کل سپاه پاسداران که در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه پهپادی متجاوز غنیمتی که در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد،حضور داشت، گفت: آمادگی ما برای پاسخ به هر تجاوزی قطعی است. حال هرکس می‌خواهد سرزمین‌اش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله. ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند.
به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه پهپادهای متجاوز غنیمتی که در باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد، تأکید کرد: ما می‌زنیم، هرکسی که از حریم مرزهای ما تجاوز کند، می‌خورد. این واضح است و آشکار هم می‌گوییم. و بدانید هر کاری کنیم، می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و برعهده‌گرفتن مسئولیت کاری را که انجام می‌دهیم.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز فاصله ما با آنها کم شده است و انحصار این فناوری‌ها از آنان گرفته شده است. ما همیشه پیشرفتمان را براساس تهدید دشمن دریافته‌ایم. هرگاه تهدید شدیم، پیشرفت کرده‌ایم. ما مبارزه را ارج می‌نهیم و از آن استفاده می‌کنیم و از چیزی نمی‌هراسیم.
وی در پایان گفت: آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هرکس می‌خواهد سرزمین‌اش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله. هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند. ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده‌ایم و نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم. پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادی جهان را داریم
سردار امیرعلی حاجی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر دیروز (شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه شکار پهپادها و در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادی جهان در موزه دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی افتتاح شد. این موزه، موزه عبرت برای کسانی است که ملت ایران را تهدید می‌کنند.
وی افزود: امروز بعد از 40سال از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت فراوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه هواپیماهای بدون سرنشین هستیم و جزو 5کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم.

امروز؛ رژه نیروهای مسلح
سردار شریف از برگزاری رژه سراسری نیروهای مسلح از ساعت 8صبح امروز (31شهریور) در سراسر کشور خبر داد. به‌گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رژه سراسری نیروهای مسلح در 31شهریورماه و همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 8صبح آغاز می‌شود و مسئولیت اجرای رژه در تهران و مراکز استان‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در بندرعباس با ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی سپاه با بیان اینکه در این مراسم گوشه‌ای از دستاوردها و توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح در قالب یگان‌های پیاده و محمول به نمایش در‌خواهد آمد، گفت: سخنران مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران رئیس‌جمهور محترم و در بندرعباس ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید