• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79969
+
-

فارس صاحب سند توسعه می‌شود

برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تملک‌شده، واحد‌های تولیدی راکد، و واحد‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند در این سند گنجانده شده است

توسعه
فارس صاحب سند توسعه می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان این‌که سند پیشران توسعه فارس سندی پویا است گفت: این سند در روزهای آینده برای اجرا به استان ابلاغ می‌شود. 

به گزارش تسنیم، «بابک دین‌پرست» در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به ابلاغ سند پیشران توسعه استان فارس در روزهای آتی اظهار کرد: و این سند نه محدودیت دارد و نه ثابت است.

وی با بیان این‌که بند‌های عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و 7 تکلیف برای فرمانداران تاکید دارد گفت: برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تملک‌شده، واحد‌های تولیدی راکد، واحد‌های تولیدی مشکل‌دار و بحرانی، واحد‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت دارند و واحد‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند از جمله تکالیفی است که در این سند گنجانده شده است. 

دین‌پرست با بیان این‌که عملکرد فرمانداران در اجرای سند پایان سال بررسی می‌شود افزود: در بازدیدی که از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان فارس داشتیم مشخص شد که بخشی از مشکلات خارج از مسائل اعتباری است و 213 مورد از مسائل بررسی‌شده در بازدیدها نیز در این سند پیش‌بینی شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان این‌که سند پیشران توسعه فارس سندی پویا است گفت: هر بندی که نیازمند اصلاح و اضافه شدن باشد در ادامه اجرا به سند اضافه می‌شود.

دین‌پرست با بیان این‌که همه استانداری‌ها تا پایان دولت موظف به اجرای طرح‌هایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری هستند عنوان کرد: در این سند 3 طرح مهم همراستا با منویات مقام معظم رهبری با تایید استاندار در اولویت اجرا قرار می‌گیرد. وی در پایان اظهار کرد: این سند تا پایان روز شنبه 30 شهریور ارائه و رونمایی می‌شود.

در این جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، قیر و کارزین، فیروزآباد، خنج، زرین‌دشت، جهرم و فراشبند مورد بررسی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید