• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 79948
+
-

20 طرح کشاورزی تسهیلات می‌گیرند

۱۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید برای این تعداد طرح مصوب شد

تسهیلات
20 طرح کشاورزی تسهیلات می‌گیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید برای ۲۰ طرح بخش کشاورزی استان مصوب شد.

به گزارش ایرنا، «سید حسن میرعماد» در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: نظارت بر ۲۰ طرح رونق تولید در بخش کشاورزی استان سمنان تا 25 شهریور در شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان و شاهرود انجام شد.

وی با بیان این‌که عمده مبالغ دریافتی تسهیلات برای خرید نهاده‌های کشاورزی است بیان کرد: ۴۰ طرح در بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید ۹۸ در سامانه بهین یاب این استان ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح‌های رونق تولید بخش کشاورزی این استان پرداخت شده است.

وی تأمین وثیقه بانکی را عمده‌ترین مشکل متقاضیان تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات به طرح‌های یاد شده سبب ایجاد و تثبیت شغلی ۲۹ نفر در استان سمنان شده است.

میرعماد بیان کرد: کمیته نظارت در شهرستان گرمسار در هفته گذشته ۱۰ مورد بازدید نظارتی بر طرح‌های رونق تولید بخش کشاورزی سال گذشته انجام داد که نشان از تحقق ۹۶ درصدی اشتغال تعهد شده دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سمنان گفت: توسعه همه جانبه سمنان با حمایت از کشاورزی میسر است و دولت برای این بخش استان برنامه دارد.

در این جلسه مشکلات بانکی، بیمه تأمین اجتماعی و زیربنایی 7 واحد تولیدی بررسی شد. 4033 فرصت شغلی با ارائه تسهیلات رونق تولید در سال جاری در بخش کشاورزی استان سمنان ایجاد  می‌شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید