• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 8 اسفند 1396
کد مطلب : 7972
+
-

ساماندهی حریم تهران در دستور کار شورای استان

رئیس شورای اسلامی استان تهران از برگزاری نخستین همایش توسعه پایدار در سطح شوراهای شهر استان خبر داد. به گفته الهام فخاری این همایش 10اسفند‌ماه با حضور محمد‌رضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس و مرتضی الویری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری این طور که فخاری به‌عنوان رئیس شورای اسلامی استان تهران می‌گوید، قرار است در این همایش همه مسائل شهرستان‌ها در یک نما و طرح کل‌‌نگر در طرح توسعه استان دیده ‌شود تا از موازی‌کاری و تعارض در برنامه‌ها کاسته شده و به همگرایی بیشتر برسیم. فخاری همچنین در مورد وضعیت حاشیه‌نشینی و تعیین حریم تهران سخن گفت و افزود: تا وقتی که مسئله حفظ و تعیین حریم تهران رعایت نشود، دست‌اندازی تهران به حاشیه‌ها ادامه خواهد داشت و از آنجایی که این حریم مشخص نیست، شهرداری نمی‌تواند به‌درستی به ارائه خدمات شهری بپردازد و حاشیه‌ها تبدیل به محل‌ جاگیری برای به حاشیه رانده شده‌ها، مهاجران و گروه‌های خاصی می‌شود که نتوانسته‌اند در بافت اصلی سکنا گزینند.

او با ابراز نگرانی بابت اینکه حاشیه شهر‌ها به نوعی محل تمرکز بزه‌دیدگان و بزهکاران شده است، گفت: البته کمیسیون مرتبط ساماندهی این موضوع را در دستور کار دارد و در بودجه سال 97نیز در ردیف‌های بودجه‌ای به این موضوع توجه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید