رئیس کمیته محیطزیست شورای شهر تهران تأکید کرد که میادین و بازارهای میوه و ترهبار با مخاطب یک میلیون نفری در روز، از مهمترین و اثرگذارترین عرصههای خدماترسانی شهرداری تهران محسوب میشوند.
به گزارش همشهری، سیدآرش حسینیمیلانی در جمع مدیران سازمان میادین میوه و ترهبار گفت: «لازم است گزارشی از خدمات سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار در صحن شورای شهر ارائه و عملکرد مثبت این سازمان برای تعدیل فضای یأس و ناامیدی و تبدیل آن به فضای امیدوارکننده و قابلقبول توضیح داده شود.» او ادامه داد: «براساس گزارش سازمان میادین، برآورد میزان صرفهجویی اقتصادی حاصل از خرید بخشی از محصولات عرضهشده در میادین و بازارهای میوه و ترهبار از ابتدای سالجاری تاکنون، بالغ بر 461میلیارد و 540میلیون تومان بوده است. بهعبارتی، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در سالجاری، ماهانه 92میلیارد و 308میلیون تومان و روزانه 3میلیارد و 77میلیون تومان به سبد خرید خانوادههای تهرانی کمک کرده است.» میلانی عنوان کرد: «قیمت محصولات عرضهشده در میادین میوه و ترهبار بهطور متوسط 40درصد ارزانتر از میانگین قیمتهای سطح شهر است و افزایش 70درصدی مراجعهکنندگان به این مراکز در یک سال گذشته نیز نشاندهنده استقبال شهروندان از میادین میوه و ترهبار و رضایتمندی آنها از عملکرد این مراکز است.» رئیس کمیته محیطزیست شورای شهر یادآور شد: «موضوع محیطزیست در حوزه فعالیتهای سازمان میادین شهرداری تهران از اهمیت ویژهای برخوردار است و این موضوع از ابعاد و زوایای مختلف باید مورد مطالعات جامع قرار گیرد که یکی از ابعاد مهم آن، امکانسنجی جایگزینی استفاده از نایلکس در این مراکز در جهت کاهش تدریجی مصرف نایلکس با توجه به آثار و نتایج مخرب آن بر چرخه زیستی است که بهشدت مورد تأکید است.» او تأکید کرد: «سازمان میادین اصولا براساس مسئولیت اجتماعی بنیان گذاشته شده است، اما مسئولیت محیطزیستی نیز برای آن قائل هستیم و بر این اساس، مباحثی مانند سرمایهگذاری برای کاهش مصرف نایلکس یا اهتمام در جهت تفکیک پسماند از مبدأ در میادین میوه و ترهبار ازجمله موضوعات مورد تأکید در حوزه فعالیتهای سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران است.» او با تأکید بر اهمیت و ضرورت عرضه و مصرف محصولات ارگانیک و نقشی که سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در جهت تحقق این مهم میتواند ایفا کند، گفت: «به این دلیل، علاوه بر برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک، برپایی بازارچههای عرضه این محصولات مشروط به صحتسنجیهای دقیق و کمک به عرضه محصولات ارگانیک در جهت کاهش قیمت این تولیدات میبایست مورد توجه مضاعف قرار گیرد.»
افزایش ۷۰ درصدی مراجعهکنندگان به میادین میوه و ترهبار
در همینه زمینه :
گشتی در اقتصاد ایران