• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79084
+
-

دختر20ساله؛ سردسته باند زورگیری

دختر20ساله؛ سردسته باند زورگیری


دختر جوان 20ساله به بهانه تماس فوری گوشی طعمه‌هایش را می‌قاپید و وقتی مالباخته‌ها او را تعقیب می‌کردند سر و کله همدستان وی پیدا و به این ترتیب نقشه سرقت و زورگیری با موفقیت عملی می‌شد.
به گزارش همشهری، سرقت‌های خشن این باند که سردسته آن دختری به نام سارا بود از اواخر سال گذشته رقم خورد. در یکی از روزهای اسفندماه، مرد جوانی در حال عبور از یکی از خیابان‌های نارمک بود که دختر جوانی سد راهش شد. او سراسیمه به‌نظر می‌رسید و مدعی بود که نیاز به تماس فوری دارد و از آنجا که گوشی تلفنش همراهش نبود، از پسر جوان درخواست کمک کرد. پسر جوان بی‌خبر از همه جا گوشی‌ 4میلیون تومانی‌اش را در اختیار دختر ناشناس قرار داد، اما او به محض گرفتن گوشی پا به فرار گذاشت. صاحب گوشی که شوکه شده بود به تعقیب دختر جوان پرداخت و تلاش کرد او را به دام بیندازد اما کمی جلوتر 2پسر جوان که یکی از آنها چاقو و دیگر قفل فرمان در دست داشت، سد راهش شدند و حسابی کتکش زدند. آنها سپس سوار یک خودروی پراید شدند و از محل گریختند.

در تعقیب سارقان
مالباخته که هم گوشی‌اش را از دست داده بود و هم کتک مفصلی از دزدان خورده بود، خودش را به کلانتری127 تهران رساند و آنچه اتفاق افتاده بود را برای مأموران بازگو کرد. پرونده‌ای درباره این زورگیری تشکیل شد و با دستور قضایی، تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مأمور شناسایی و دستگیری سارقان شدند. تحقیقات برای یافتن ردی از این باند خشن ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در جریان سرقت مشابه دیگری هم قرار گرفتند. این سرقت نیز درست شبیه سرقت قبلی بود و پس از آنکه دختری جوان به بهانه تماس فوری، گوشی پسری را دزدیده و فرار کرده بود، 2همدست او سدراه مالباخته شده و او را کتک زده و سپس گریخته بودند. بررسی‌های کارآگاهان در محلی که نخستین سرقت رخ داده بود نتیجه داد و آنها موفق شدند خودروی پرایدی را که دزدان با استفاده از آن فرار کرده بودند، شناسایی کنند. ردگیری این خودرو آنها را به جوان دانشجویی به نام پرویز رساند. این جوان 21ساله که صاحب خودرو بود در یک عملیات ضربتی در تهرانپارس دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد، اما ادعا کرد که بی‌گناه است و نقشی در ماجرای زورگیری نداشته است. با این حال وقتی نخستین شاکی به اداره آگاهی دعوت شد و پرویز را دید، تأیید کرد که او یکی از همان جوان‌هایی بوده که سد راهش شده و او را کتک زده بود. به این ترتیب پرویز که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت گوشی اعتراف کرد و گفت: طراح نقشه سرقت دختری به نام سارا بود. من و سارا مدتی قبل در خیابان با هم آشنا شدیم. هر دوی ما مشکلات مالی داشتیم و یک روز سارا پیشنهاد داد که با این شگرد دست به سرقت گوشی‌های گران‌قیمت بزنیم.
متهم ادامه داد: نقشه سارا را با یکی از دوستانم به نام عابد در میان گذاشتم و او هم قبول کرد که عضو باند ما شود. در حقیقت سردسته باند سارا بود و ما با پرسه زدن در خیابان‌های خلوت افرادی را که گوشی گران‌قیمت در دست داشتند و جثه‌شان طوری بود که می‌توانستیم از پس آنها برآییم، شناسایی می‌کردیم. سپس سارا به بهانه تماس فوری گوشی آنها را می‌قاپید و وقتی مالباخته او را تعقیب می‌کرد من و عابد سراغ وی می‌رفتیم و به جانش می‌افتادیم. پس از فرار نیز گوشی را به مالخر می‌فروختیم و پول آن را بین اعضای باند تقسیم می‌کردیم. به گفته سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با اعترافات پرویز، همدستان او نیز در 2عملیات جداگانه دستگیر شدند و متهمان در جریان بازجویی به زورگیری از 4نفر با این شگرد اعتراف کردند و با صدور قرار وثیقه یک میلیارد تومانی راهی زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید