• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79052
+
-

ساماندهی پرنده‌فروشی‌ها ‌ کلید خورد

گوناگون
ساماندهی پرنده‌فروشی‌ها ‌ کلید خورد

با توجه به اهمیت پیشگیری از آلودگی محیطی و بروز بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان مانند التور و الگور، ساماندهی پرنده‌فروشی‌ها در دستور کار مدیریت شهری کرج قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا زین‌العابدینی» با اعلام این خبر اظهار کرد: پیرو دستور قضایی و پس از بررسی‌های جامع و با توجه به سابقه اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری منطقه ۱۰ کرج و همکاری دیگر ارگان‌ها و حمایت همه‌جانبه این معاونت، طرح احداث محل جدید پرنده‌فروشان و انتقال آنها آغاز شد.
وی با بیان این‌که این تصمیم طی بازدیدهای مشترک دامپزشکی با همکاری اداره محیط‌زیست و شهرداری کرج درباره شناسایی و جمع‌آوری مراکز عرضه پرندگان انجام شد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از آلودگی محیطی و بروز بیماری‌های مشترک حیوان و انسان، ساماندهی پرنده‌فروشی‌ها در دستور کار قرار گرفت.
زین‌العابدینی یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه موظفند تا با دقت نظر نسبت به انجام وظایف خود به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از بروز آلودگی، اقدام به آماده‌سازی محل جدید کنند.
به گفته وی، اکنون ۷۲ واحد مغازه پرنده‌فروشی در مناطق مختلف کلان‌شهر کرج فعال است که ۱۸ مغازه آن در محدوده پارک شهید چمران واقع شده و با توجه به تردد بالای شهروندان در این منطقه و احتمال بیماری‌زا بودن برخی از این پرندگان، مکان عرضه آن به محل دیگری منتقل خواهد شد. از این پس پرنده‌فروشی‌های ورودی پارک شهید چمران در محدوده ابتدای جنگل‌های کلاک کرج فعالیت خواهند کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید