• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79028
+
-

تولید ۲۸ هزار تن گوشت مرغ در مرکزی

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: میزان تولیدات گوشت مرغ در استان مرکزی و در ۵ ماه نخست امسال حدود ۲۸ هزار و ۲۵۰ تن و میزان تولید تخم‌مرغ استان در این مدت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

«حمیدرضا اخوان» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به میزان تولیدات گوشت مرغ و تخم‌مرغ در استان مرکزی افزود: میزان تولیدات گوشت مرغ در استان مرکزی و در 5 ماه نخست امسال حدود 28 هزار و 250 تن و میزان تولید تخم‌مرغ استان در این مدت 13 هزار و 700 تن بوده است.

وی افزود: میزان تولید گوشت مرغ استان مرکزی در مدت زمان 5 ماه نخست سال گذشته 24 هزار و 800 تن و میزان تولید تخم‌مرغ در این بازه زمانی حدود 15 هزار و 200 تن بوده است.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در مقایسه میزان تولیدات 5 ماهه ابتدایی سال گذشته و 5 ماهه ابتدایی امسال می‌توانیم بگوییم میزان تولید گوشت مرغ در استان مرکزی رشدی 4 هزار تنی و میزان تولید تخم‌مرغ در استان با کاهشی 2 هزار تنی روبه‌رو بوده است.

اخوان ادامه داد: اصلی‌ترین علت کاهش میزان تولید تخم‌ مرغ در استان مرکزی، رکود سن نگهداری گله‌هاست. زیرا سال گذشته سن نگهداری گله‌ها تا 130 هفته تعیین می‌شد، اما امسال به سبب حجم بالای تولید در کشور و کاهش قیمت تخم‌ مرغ میزان سن نگهداری گله‌ها به 90 هفته نزول یافته است.

وی عنوان کرد: کاهش سن نگهداری گله‌ها سبب شد تا برخی از گله‌های فعال تولید تخم‌ مرغ در استان مرکزی حذف شوند، اما با این حال هنوز هم استان مرکزی در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم‌ مرغ مازاد بر مصرف تولید دارد.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: کاهش میزان تولید تخم‌ مرغ در استان مرکزی تأثیری بر نرخ این محصول و میزان مصرف ندارد و باید بگوییم که درحال حاضر 60 درصد از تولید تخم‌ مرغ و 35 درصد از تولید گوشت مرغ استان مرکزی مازاد بر مصرف استان بوده و به خارج از استان صادر می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید