• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78970
+
-

ساخت نخستین شهرک سینمایی تاریخی در مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان:  در این شهرک سینمایی سیر تحولات تاریخی مرکزی از دوره قاجار تا  دفاع مقدس به نمایش در می‌آید

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: نخستین شهرک سینمایی دفاع مقدس استان مرکزی با 90درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی ساخت است و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش مهر، سردار «محسن کریمی» افزود: عملیات ساخت شهرک سینمایی دفاع مقدس استان مرکزی در47 هکتار زمین  از 2 سال گذشته شروع شده و این روزها با توجه به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی مراحل پایانی خود را به سر می‌برد.
وی اضافه کرد: در این شهرک سینمایی بیش از ۱۵۰ مهندس و کارگر مشغول به کار هستند که بیش از ۵۰ دستگاه کامیون و تریلی به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

کریمی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار کامیون خاک‌‌ریزی و خاک‌برداری در این شهرک انجام شده تا بتوانند فضاهای مورد نظر برای نمایش را به اجرا در بیاورند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در این شهرک سینمایی قرار است سیر تحولات تاریخ استان مرکزی از زمان قاجار، شهادت امیرکبیر، شکل‌گیری انقلاب در اراک، بازخوانی عملیات خیبر، بازخوانی برخی از وقایع عاشورا، نمایش برخی از عملیات‌های مهم دفاع مقدس و بازخوانی مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم به نمایش عموم در بیاید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید