• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 79002
+
-

پرداخت کرایه تاکسی در قم الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از آغاز صدور «قم‌کارت» برای پرداخت‌های الکترونیک شهروندان قم تا 2 ماه آینده خبر داد.

به گزارش مهر، «کوروش محمد حسینی» در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و اقدامات شهرداری قم درباره توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات الکترونیک شهروندی پرداخت و اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین اهداف ما ارائه خدمات الکترونیک کارآمد و سریع به شهروندان است که در این زمینه تدوین معیارها و زیرساخت‌های کلان در راه رسیدن به این هدف در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در شبکه خدمات الکترونیکی با نام اختصاری «شاخه» تلاش کردیم موضوعات تکراری در داده‌های گردآوری شده با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای هوشمند به صورت مدون در اختیار مدیران و سازمان‌های شهرداری قرار گیرد تا مسیر رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های مردمی تسهیل شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تسهیل دسترسی مردم به سامانه ۱۳۷ را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای تسریع پیگیری مطالبات شهروندان برشمرد و بیان کرد: بخش پشتیبانی همه درگاه‌ها به ۱۳۷ متصل می‌شوند تا اطلاعات هر بخش به سرعت برای پیگیری در اختیار مجموعه مربوطه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این‌که خدمات الکترونیک باید برای همه مخاطبان قابل دسترس و استفاده باشد ادامه داد: هر خدمت الکترونیکی مخاطبان خاص دارد. در عین حال بخشی از جامعه همچنان تمایل به استفاده از خدمات سنتی دارند و از همین رو نمی‌توان برای ارائه خدمات تنها یک روش را مورد توجه قرار داد.

محمدحسینی اضافه کرد: «قم‌کارت» به صورت یک کیف پول آنلاین برای شهروندان است که تعاملات مالی شهروند و شهرداری را تسهیل می‌کند‏‌. پرداخت کرایه تاکسی، پرداخت عوارض خودرو و... از جمله مواردی است که شهروندان می‌توانند در قالب قم‌کارت از آن بهره ببرند.

وی با تأکید بر این‌که علاوه بر روش‌های سنتی، قم‌کارت می‌تواند پرداخت‌های شهروندان را تسهیل کند ادامه داد: پارک حاشیه‌ای یکی از مواردی است که اغلب از طریق کارت یا پارکومتر پرداخت می‌شد، اما قم‌کارت امکان پرداخت آنلاین را در این زمینه برای شهروندان فراهم می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم همچنین از کارت پرداخت آنلاین نیز برای پرداخت کرایه اتوبوس نام برد و ادامه داد: اگرچه عمده رانندگان به سبک سنتی دریافت پول اعتقاد دارند، اما شرایط پرداخت غیرمستقیم و آنلاین را نیز برای شهروندان فراهم می‌کنیم. وی افزود: تلاش شهرداری قم این است که قم‌کارت زیرساخت اصلی پرداخت شهروندان باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید