• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78992
+
-

بزرگ‌ترین روستای بوشهر دبیرستان ندارد

مشکلاتی مانند تصادف و هزینه‌های ایاب و ذهاب در نبود دبیرستان مناسب دانش آموزان روستای شیرینو را تهدید می کند

آموزش
بزرگ‌ترین روستای بوشهر دبیرستان ندارد

شماری از اهالی بندر شیرینو بزرگ‌ترین روستای استان بوشهر ابتدای هفته با تجمع در مقابل فرمانداری کنگان خواستار احداث و راه‌اندازی دبیرستان در زادگاه خود شدند. 

دانش‌آموزان این روستا سالیان متمادی است در انتظار احداث دبیرستان پسرانه و دخترانه هستند و فقدان دبیرستان مشکلاتی برای ادامه تحصیل آنها ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی بخش سیراف و روستای شیرینو در این باره گفت: راه‌اندازی دبیرستان دخترانه و پسرانه یکی از مطالبات جدی و بحق مردم این روستای بزرگ و بندری از مسئولان امر به‌ویژه آموزش و پرورش است. «اکبر محمدی‌خواه» افزود: اکنون بیش از ۹۰ دانش‌آموز پسر و دختر برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به روستای پرک در ۱۵ کیلومتری شیرینو می‌روند.


مشکلات دانش‌آموزان

وی یادآور شد: طبیعی است که مشکلاتی مانند تصادفات و هزینه‌های ایاب و ذهاب و مانند آن دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. این مقام مسئول اظهار کرد: به عنوان وکلای مردم در شورا بارها این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

محمدی‌خواه گفت: حسب قول فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان، قرار است کلاس دهم برای دختران امسال در خود شیرینو برگزار شود. وی افزود: انتظار جدی و مطالبه شورای اسلامی و مردم به‌ویژه والدین راه‌اندازی کلاس یازدهم برای دختران و استقرار دبیرستان در این روستای 10 هزار نفری است.

یکی از دانش‌آموزان متوسطه شیرینو گفت: علاوه بر پسران، دختران نیز مجبورند با تحمل سختی‌های فراوان برای تحصیل در مقطع متوسطه دوم به پرک و یا سیراف بروند. وی افزود: همه خواسته ما از مسئولان این است همان‌گونه که ما همیشه همراه و یاور مسئولان در صحنه‌های مختلف بوده‌ایم، اکنون آنان نیز با درک مشکلات ما دانش‌آموزان این مساله را حل کنند.


خطر تصادف

مادر یکی از دانش‌آموزان نیز گفت: تاکنون چندین جوان روستا در مسیر رفتن به مدرسه و بر اثر تصادف جان باخته‌اند. وی افزود: این حداقل انتظار ما از مسئولان است که اجازه ندهند باز هم این جاده قربانی بگیرد و خانواده‌هایی را داغدار کند.یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان این روستا گفت: زیبنده نیست روستای شیرینو که از همه طرف توسط صنعت نفت محصور شده است، بدون دبیرستان باشد. وی افزود: اگر مسئولان برای حل این مشکل چاره‌اندیشی نکنند، اجازه نخواهیم داد دخترانمان برای ادامه تحصیل به جای دیگری بروند.


کمبود نیروی انسانی

مدیر آموزش و پرورش کنگان نیز گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از موانع برای راه‌اندازی متوسطه دوم در شیرینو است. «شاکر محیسن» افزود: امسال برای قریب ۲۵ دانش‌آموز دختر کلاس دهم در شیرینو راه‌اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: پیگیری‌ها و مکاتباتی با مرکز استان شده است که در صورت تامین نیرو و ایجاد شرایط لازم کلاس یازدهم نیز برای دانش‌آموزان دختر این روستا راه‌اندازی شود. 


پیگیری برای تحقق مطالبه مردم

فرماندار کنگان نیز گفت: پیگیری راه‌اندازی دبیرستان دخترانه در شیرینو به عنوان یک مطالبه جدی در شورای آموزش و پرورش در حال انجام است.
«فتح‌الله نوروزی» افزود: مکاتبات و مذاکراتی با مدیر‌کل آموزش و پرورش استان نیز در این خصوص صورت گرفته که امیدوارم خروجی این نشست‌ها و پیگیری‌ها تحقق خواسته بحق مردم این خطه باشد. 

گفتنی است تعدادی از دانش‌آموزان و اولیای آنها با حضور در فرمانداری و با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند «ما مدرسه می‌خواهیم» و «دانش‌آموزان شیرینو را دریابید» خواستار راه‌اندازی دبیرستان دخترانه در این روستا شدند. شیرینو با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر در ۵۵ کیلومتری کنگان و ۲۷۵ کیلومتری بوشهر مرکز استان قرار دارد. علاوه بر برخی شرکت‌های منطقه پارس 2 کنگان ،تعدادی از هتل‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه پتروشیمی نیز در جوار این روستای بندری قرار دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید