• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 26 شهریور 1398
کد مطلب : 78932
+
-

نیروگاه زباله‌سوز ساری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

این پروژه با 70 درصد پیشرفت در حال ساخت است

اخبار شمال
نیروگاه زباله‌سوز ساری ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

نیروگاه زباله‌سوز در دست ساخت شهر ساری مرکز مازندران از محل اعتبار دولتی و شهرداری برای تسریع در عملیات ساخت ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت.به گزارش ایرنا، فرماندار ساری در این‌باره گفت: برای سرعت بخشیدن به پروژه نیروگاه زباله‌سوز شهر ساری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی تخصیص داده شد.«عباسعلی رضایی» تکمیل کارخانه زباله‌سوز ساری را از اولویت‌های شهری و زیست‌محیطی مرکز استان مازندران دانست و افزود: روند ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری با سرعت در حال اجراست.

به گفته وی، در مجموع در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز شهر ساری اعتبار از سوی دولت و شورای اسلامی شهر ساری اختصاص داده شد.با احتساب اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی که پیش از این دولت برای نیروگاه تخصیص داد، 1100 میلیار ریال برای این پروژه اعتبار دولتی تخصیص داده شد که ۲۵ درصد بیش از اعتبار مصوب برای تکمیل این پروژه بود.ساخت نیروگاه زباله‌سوز شهر ساری حدود ۸ سال قبل شروع شد که هم‌اکنون در حوزه ابنیه حدود ۵۰ درصد و خرید تجهیزات و نصب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.


 تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی از سوی شهرداری 

رئیس شورای اسلامی شهر ساری هم گفت: محل دپو زباله در منطقه پشت کوه در جنوب ساری که ۱۳ سال پیش با تصمیم مسئولان ملی و استانی وزارت کشور در نظر گرفته شد، برای چندمین بار مورد اعتراض مردم منطقه قرار گرفته است. باید روند ساخت نیروگاه زباله‌سوز به عنوان تنها راهکار باقیمانده برای رفع معضل پسماند تسریع شود.«علیجان شمشیربند» افزود: شورای اسلامی شهر ساری به دلیل محدودیت مالی دولت در تامین بودجه نیروگاه زباله‌سوز، در نشستی با جا‌به‌جایی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری موافقت کرد و این بودجه برای تسریع روند ساخت این پروژه در اختیار پیمانکار قرار داده شد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ساری این بودجه باید برای ساخت ابنیه و ساختمان محل نصب تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز این شهر هزینه شود و با وجود مشکل جا‌به‌جایی اعتبار شهرداری با ملاحظاتی از جمله رفع مشکل زباله شهر ساری اتخاذ شد.رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: در هر صورت دپو زباله در منطقه پشت کوه مورد اعتراض مردم است و باید هر چه سریع‌تر برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز که به دلیل مشکل مالی نیمه‌کاره مانده، چاره‌اندیشی شود.

وی اظهار کرد: از لحاظ قانونی شهرداری بهره بردار نیروگاه زباله‌سوز محسوب می‌شود و دولت باید بودجه مورد نیاز را تامین کند که به هر دلیلی تاکنون این کار انجام نشده است. مطالبه اصلی مردم به خصوص منطقه پشت کوه از دولت تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه است.شمشیربند هزینه دپوی زباله شهر ساری را سالانه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تکمیل نیروگاه زباله‌سوز بخش زیادی از این هزینه تحمیلی از دوش مردم برداشته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید