• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78887
+
-

پرداخت 96 درصد مطالبات گندم‌کاران کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه با اشاره به پرداخت 80 میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندم‌کاران این استان گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است. به گزارش ایسنا «ماشاءالله ارویسی» گفت: در حالی به پایان فصل خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه نزدیک می‌شویم که تاکنون بیش از 545 هزار و 769 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: با تلاش مسئولان شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و پیگیری‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان تاکنون بیش از 96 درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار از طریق بانک عامل به حسابشان واریز شده است.  وی رقم مطالبات کشاورزان استان را 943 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 913 میلیارد تومان از این رقم به حساب کشاورزان واریز شده است. 

ارویسی با قدردانی از تلاش کشاورزان زحمتکش در تولید گندم مورد نیاز کشور گفت: خوشبختانه امسال نیز همچون سنوات گذشته استان کرمانشاه در زمره برترین استان‌های کشور در زمینه تولید گندم قرار گرفت و به رتبه پنجم کشور دست یافت. این مسئول همچنین پراکنش خوب سیلوهای ذخیره‌سازی و تعداد مراکز خرید تضمینی در استان را از جمله عوامل موثر در رفاه حال کشاورزان دانست و افزود: در استان کرمانشاه 80 مرکز خرید تضمینی گندم و 19 مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا وظیفه تحویل گندم و کلزای کشاورزان را بر عهده داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید