• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78850
+
-

پژوهشگران ایتالیایی از آثار تاریخی قصر شیرین دیدن می‌کنند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قصر شیرین گفت: یک گروه از پژوهشگران ایتالیایی در هفته اول مهرماه امسال از آثار تاریخی این شهرستان دیدن می‌کنند.  «بهرنگ بابایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سفر این گروه از پژوهشگران در راستای تفاهم‌نامه بین وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی دفتر امور پایگاه‌ها و دانشگاه‌ها با دانشگاه «ساپیتزا» رم پایتخت ایتالیا انجام می‌شود.  وی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های حفاظتی، احیا، ساماندهی و همچنین معرفی پایگاه‌های میراث فرهنگی بیان کرد تا بستر مناسبی برای معرفی آثار و بناهای فرهنگی و تاریخی به وجود بیاید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قصر شیرین گفت: آثار تاریخی عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی و سامانه آب‌رسانی ساسانی هدف مطالعاتی این پژوهشگران بوده و قرار است توسط این گروه ایتالیایی مورد بررسی قرار گیرد.  بابایی ادامه داد: مستندنگاری این آثار از دیگر برنامه‌های این گروه مطالعاتی خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح پایگاه محور ساسانی کرمانشاه- قصر شیرین در مکان ساختمان اداری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشکری شهرستان قصر شیرین خبر داد.  بابایی ادامه داد: با توجه به قرارگیری آثار متعددی از دوران تاریخی ساسانیان در قصر شیرین همچون عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، کانال آب‌رسانی ساسانی، عمارت بان‌قلعه به عنوان محل استقرار پایگاه این شهرستان انتخاب شده و هدف از این اقدام حفاظت، صیانت و مرمت آثار تاریخی وآماده‌سازی بسترهای لازم برای ثبت جهانی آنهاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید