• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78696
+
-

خوزستان؛ معبر شبکه‌های قاچاق

تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان این‌که شبکه‌های قاچاق تلاش می‌کنند از خوزستان به عنوان معبر قاچاق استفاده کنند، گفت: مردم خوزستان کمترین انتفاع را از این موضوع دارند. به گزارش ایسنا، «نعمت‌الله بیرانوندی» اظهار کرد: شاید تنها رانندگان و عبوردهندگان کالا که جزو طبقه درآمدی ضعیف به شمار می‌روند، خوزستانی باشند در حالی که صاحب کالا و شبکه، افراد دیگری هستند.

وی افزود: به طور معمول در خصوص قاچاق کالا و ارز همه چرخه جرم‌انگاری، کشف، تشکیل پرونده و ارزیابی در نهایت به شعب تعزیرات حکومتی ختم می‌شود. در 6 ماه نخست امسال، علاوه بر صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات و نیز بهداشت، دارو و درمان را نیز دارا بوده‌ایم.

بیرانوندی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6113 پرونده در هر 3 حوزه در خوزستان مختومه شده است. 4508 پرونده از این تعداد در زمینه نظارت بر بازار و موضوع کالا و خدمات و 460 پرونده نیز در حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: در این مدت در زمینه قاچاق کالا و ارز 1165 پرونده مختومه شده که جریمه محکومان در این حوزه‌ها در زمینه اقلام مختلف 27 میلیارد تومان بوده است. همچنین، در حال حاضر 563 پرونده باقیمانده وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید