• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78670
+
-

پایان تعمیر ۳۱۰ مدرسه سیل‌زده در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان از پایان تعمیر ۳۱۰ مدرسه سیل‌زده این استان خبر داد. به گزارش مهر، «محمدرضا حیدری» گفت: در سیل فروردین امسال ۴۲۳ فضای آموزشی آسیب دیدند که از این تعداد ۳۱۰ پروژه نیازمند تعمیر بودند و ۱۱۳ پروژه دیگر تخریب شدند.

وی با مقایسه سیل لرستان با سایر مناطق کشور ادامه داد: سیل لرستان به دلیل توفنده بودن، قدرت، شتاب آنی و یکباره موجب وارد آمدن خسارات فزاینده‌ای به زیرساخت‌های استان شد در صورتی که در سایر مناطق سیل‌زده کشور بیشتر شاهد آبگرفتگی بودیم.

حیدری اظهار کرد: پس از سیل با تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی کارکنان نوسازی مدارس مواجه بوده‌ایم به نحوی که با انجام عملیات اجرایی پروژه‌ها به صورت سه‌شیفته شاهد اتمام تعمیر ۳۱۰ مدرسه سیل‌زده هستیم که در نوع خود ثبت یک رکورد جدید در عرصه ساخت و تعمیر مدارس کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین، در مورد ساخت مدارس تخریب‌ شده بر اثر سیل، با شروع کار ۶۲ پروژه و اتمام مدارس یک، 2 و 3 کلاسه تا پایان مهرماه، مشکل تامین فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده تا حد بسیاری حل خواهد شد. کار ساخت مدارس ۶ کلاسه هم تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام ۱۲ کلاسه قلمچی پلدختر و ۶ کلاسه معمولان که بنا بر قراداد منعقد شده با پیمانکار مربوطه باید خردادماه سال ۱۳۹۹ تحویل داده شوند، با کار مضاعف و تلاش شبانه‌روزی در حال اجرا هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید