• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78659
+
-

سینما قدس ایلام در مرحله دریافت پروانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ضمن تشریح آخرین وضعیت ساخت سینما در ایلام گفت: سینما قدس شهر ایلام در مرحله اخذ پروانه است. به گزارش مهر، «عمران خودآموز» اظهار کرد: سینما قدس ایلام سال ۱۳۹۲ به دلیل استحکام نداشتن بنای آن و با هدف بازسازی‌اش تخریب و سپس به پارکینگ تبدیل شد.

سال ۱۳۹۷ طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری ایلام و مالک خصوصی، زمینه ازسرگیری فرایند بازسازی و تبدیل کاربری این سینما به تجاری - فرهنگی فراهم شد. اکنون، پس از موافقت کمیسیون ماده ۵ کارگروه‌ زیربنایی استان و حمایت شهرداری ایلام، مراحل اخذ پروانه و ساخت پردیس تجاری - سینمایی با چندین پرده سینما در این محل در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: نخستین پردیس سینما امید ایلام که مرداد سال جاری با حضور مسئولان، هنرمندان و اهالی رسانه کلنگ‌زنی شد، با 4 سالن مدرن و ظرفیت ۴۰۰ صندلی در بلوار ابوالفضل شهر ایلام در حال ساخت است. خودآموز گفت: این پروژه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک موسسه سینما شهر (وابسته به سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و شهرداری ایلام با حمایت سازمان برنامه و بودجه و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور و با سرمایه‌گذاری شهرداری ایلام به عنوان اولین پروژه سینما امید در کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: نصب تجهیزات پخش دیجیتال در سالن‌های آمفی‌تئاتر در شهرستان‌های ایوان و آبدانان که با حمایت سازمان امور سینمایی کشور و فرمانداران این 2 شهرستان انجام شده است، در آینده نزدیک با عنوان سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان افتتاح خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید