• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78279
+
-

کافه مجلس

  تلاش برای نظارت بر زندان‌ها
عبدالکریم حسین‌زاده، رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه و الحاق آن به وزارت کشور، این اقدام را در راستای شفاف شدن عملکرد این سازمان و نظارت‌پذیر کردن آن عنوان کرد. طراح طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه با بیان اینکه تفکیک سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه موضوعی مسبوق به سابقه است که در دوره‌های پیش برای الحاق آن به وزارت دادگستری تلاش‌‌هایی صورت گرفته است، به ایسنا گفت: ما در بخش‌هایی از ساختار مدیریتی کشور ناگزیر از انجام یکسری اصلاحات هستیم که همکاری همه کارگزاران نظام را می‌طلبد، چرا عده‌ای فکر می‌کنند قوه قضاییه یک قوه حاکمیتی مستقل است اما قوه مجریه چنین نیست. وقتی چنین موضوعاتی مطرح است افراد نباید بین قوای سه‌گانه اختلاف‌افکنی کنند و آنها را مقابل هم قرار دهند. ما معتقدیم نظارت‌پذیر کردن زندان‌ها حتما کیفیت حاکمیت و نظارت و به تبع آن میزان اعتماد مردم به کارگزاران را افزایش می‌دهد.

  افزایش ٢٤٠درصدی زائرین کربلا
فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس با بیان این مهم که براساس آمار منتشرشده حضور زائرین کربلا در دهه اول محرم نسبت به سال قبل ٢٤٠درصد رشد داشته است، تأکید کرد: لازم است مسئولان ایرانی و عراقی زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند. او در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ضرورت دارد مسئولان ایرانی و عراقی در کنار توجه به مقوله امنیت و ایمنی، نسبت به توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها در حوزه بهداشتی، درمانی، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

  ورود امید به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها 
مجمع امید تهران برای بررسی موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها امروز تشکیل جلسه می‌دهد.  مهرداد محمدی، دبیر مجمع امید در این‌باره به ایسنا گفت: جلسه کمیته راهبردی مجمع امید تهران با حضور استاندار، شهردار و همچنین وزیر ورزش، معاون سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید