• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78216
+
-

سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: جشنواره ملی ایل سنگسر از 22 تا 24 آبان در این استان برگزار می‌شود. به گزارش فارس، «مهدی جمال» در دیدار شماری از اعضای کارگروه‌های جشنواره ایل سنگسر اظهار کرد: این جشنواره ملی با رویکرد استانی و در شهرستان گردشگری مهدیشهر برگزار می‌شود. دبیر جشنواره ایل سنگسر نیز در این دیدار گفت: این جشنواره در سال 95 به مدت 3 روز برگزار شد و بیش از 40 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند. 

«منصور بیرقی» با بیان این‌که 80 نوع مشتقات لبنی و 40 نوع نان از جمله قابلیت‌های سنگسر در بخش گردشگری غذاست افزود: محوریت امسال جشنواره صنایع دستی است و این جشنواره سرآمد جشنواره‌های کشوری خواهد شد.

وی با بیان این‌که افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در سایت جشنواره گل‌های داوودی مهدیشهر با رژه گروه‌های مختلف برگزار می‌شود گفت: اجرای آفرود، مسابقات اسب‌سواری و بازی‌های محلی، جشنواره غذا، برگزاری نشست‌های تخصصی، پرواز پاراگلایدر، پیاده‌روی خانوادگی و برپایی سیاه‌چادرها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: جشنواره ایل سنگسر اتفاق خوبی است و از طریق این رویداد می‌توانیم ایل سنگسر و استان را معرفی کنیم.

«حبیب‌الله خجسته‌پور» خواستار تدوین تقویم روزشمار جشنواره شد و افزود: روزهای جشنواره نیز به طور مجزا نیاز به روزشمار دارند.
وی بر برگزاری باشکوه جشنواره، استفاده از ظرفیت چهره‌ها و مفاخر شهرستان مهدیشهر و چهره‌های ماندگار در این جشنواره تأکید کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت این جشنواره برای وحدت‌آفرینی هر چه بیشتر استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر حمایت استانداری سمنان از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برای سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات لازم ابلاغ شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :