• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 شهریور 1398
کد مطلب : 78188
+
-

سرقت میلیونی مرد جوان با لباس زنانه


سارق جوان برای اینکه ردی از خودش به جا نگذارد لباس زنانه به تن کرد و به خانه زن تنها، دستبرد زد اما تحقیقات پلیسی راز او را برملا کرد.
به گزارش همشهری، اواخر تیرماه امسال مأموران پلیس پایتخت در جریان سرقت 150میلیون تومانی از آپارتمانی در منطقه تهرانسر قرار گرفتند. شاکی، زنی جوان بود که تنها زندگی می‌کرد و می‌گفت در زمانی که در خانه حضور نداشته، فرد یا افرادی وارد آنجا شده و 150میلیون تومان طلا، سکه و پول نقد را که همه سرمایه‌اش بود، سرقت کرده‌اند.
با شکایت این زن تحقیقات کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان شروع شد. حوالی محل سرقت بانکی وجود داشت که مجهز به دوربین‌های مداربسته بود و مأموران با بررسی فیلم‌های ضبط شده، به تصاویری از یک زن رسیدند که به‌نظر می‌رسید سارق است. زن ناشناس با استفاده از کلیدی که در اختیار داشت با خونسردی تمام وارد خانه شاکی شده و بعد از دقایقی با سرقت اموال باارزش او از آنجا خارج شده بود.
ماموران با بررسی دقیق‌تر فیلم‌ها به یک سرنخ مهم رسیدند. اینکه هیکل و نحوه راه‌رفتن زن سارق کاملا مردانه بود و آنها حدس زدند که سارق در حقیقت مردی است که برای باقی نگذاشتن ردی از خود لباس زنانه به تن کرده است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که سارق بدون شکستن قفل و با استفاده از کلید وارد خانه مالباخته شده و این یعنی از قبل وی را می‌شناخته و با او آشنا بوده است. در این شرایط مأموران به تحقیق از شاکی پرداختند و از او درباره افرادی که به خانه‌اش رفت‌وآمد می‌کردند پرسیدند و زن جوان گفت که برقکار جوانی چند روزی برای انجام تعمیرات به خانه‌اش می‌آمد.
ماموران به برقکار جوان مشکوک شدند و با اطلاعاتی که شاکی داده بود، وی را شناسایی و دستگیر کردند. اما او مدعی بود که بی‌گناه است و در ادامه مدارکی در اختیار پلیس قرار داد که نشان می‌داد در زمان سرقت در محل دیگری بوده است. به این ترتیب بررسی‌های پلیسی ادامه یافت و مأموران با بازبینی دوباره فیلم‌ها و بررسی سرنخ‌ها به مرد جوانی رسیدند که به‌نظر می‌رسید سرقت از سوی او رخ داده است. دستور بازداشت این مرد صادر شد و مأموران موفق شدند وی را چهارم شهریورماه دستگیر کنند.
او در جریان بازجویی‌ها به سرقت از خانه شاکی با پوشیدن لباس زنانه اعتراف کرد و مدعی شد که نقشه سرقت را یکی از دوستانش به نام علی کشیده و کلید خانه شاکی را نیز وی در اختیارش قرار داده بود. در ادامه تحقیقات معلوم شد که علی از چند‌ماه قبل‌تر با شاکی رابطه دوستی برقرار کرده و حتی چندین بار با او قرار ملاقات گذاشته بود. به‌نظر می‌رسید که این مرد با فریب زن جوان توانسته کلید خانه او را به‌دست آورد و نقشه سرقت را عملی کند. در ادامه تحقیقات علی نیز دستگیر شد و پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت میلیونی اعتراف کرد. او گفت: چند‌ماه پیش با شاکی آشنا شدم و این آشنایی ادامه داشت تا اینکه متوجه شدم وی مقدار زیادی پول نقد و طلا در خانه‌اش دارد. به همین دلیل نقشه سرقت از خانه‌اش را کشیدم و یک روز که با هم قرار ملاقات داشتیم، موفق شدم دسته کلیدش را سرقت و کلید یدکی تهیه کنم. پس از آن دسته کلید وی را برگرداندم و مدتی که گذشت، کلید یدکی را در اختیار دوستم قرار دادم و خواستم به خانه زن جوان دستبرد بزند. برای اینکه ردی از وی نماند به او گفتم که لباس زنانه به تن کند و پس از سرقت، طلاها را به مبلغ 70میلیون تومان فروختیم و پول به‌دست آمده را تقسیم کردیم که همه آن خرج خرید مواد‌مخدر شد.
به گفته سرهنگ خیرالله دولتخواه، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با اعتراف سارق خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شد و متهمان با دستور قضایی برای کشف دیگر جرایم احتمالی‌شان در اختیار پایگاه پنجم قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید